Накъде иска да се развива Пловдив

Градът реши, че големият му проблем са електромобилите в центъра

Пловдив има нов проблем. Той не е кошмарният градски транспорт или липсата на напредък по изчистването на въздуха. Не е и постоянното раздаване на милиони, които потъват във все така незавършените градски стадиони.

Последният проблем на Пловдив са електромобилите.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Пловдив има нов проблем. Той не е кошмарният градски транспорт или липсата на напредък по изчистването на въздуха. Не е и постоянното раздаване на милиони, които потъват във все така незавършените градски стадиони.

Последният проблем на Пловдив са електромобилите.

Общината иска да намали часовете за безплатно паркиране на електромобилите в платените зони до 3 часа. Предложението е направено от кмета Здравко Димитров и е заради "печалба, която частни компании правят на гърба на общината". В случая, без да е посочена, става ясно, че акцията е насочена към платформата за споделено придвижване SPARK, която разполага с електромобили в София, и наскоро влезе в Пловдив.

В столицата, както и във всички големи европейски градове, безплатното паркиране на електрически коли е политика, чиято цел е повече от ясна - насърчаване на екологичния транспорт и намаляване на вредните емисии.

Ще дойде, разбира се, време, в което това няма да е така. Когато е-мобилите станат твърде много или когато твърде много хора започнат да ползват е-мобили вместо градски транспорт. Нито едно от двете не е факт.

Естествено, че е добре компаниите да плащат за публичните услуги, които ползват. Но вместо да обсъди тази идея със съответната компания, Пловдив налага ограничение на всички ползватели на електромобили. При това - без да разполага с методите да измери или контролира това ограничение. Резултатът ще бъде хаос и наказание за хората, избрали електроавтомобили, и вероятното изтегляне на SPARK. Една компания обаче не е най-важното тук.

Това ще е лош сигнал както за бизнеса и иновативните модели, така и за хората в града. Вместо да търси начини да ограничи замърсяващите автомобили и да подобри мобилността - било то с велосипеди под наем, по-добри автобуси, повече транспортни линии, градски железници, Пловдив се фокусира върху ниша, която тепърва дава алтернативи. Това ще е зле и за самия град и неговия нов бранд. Той привлича мнозина, които го припознават като приятно място за посещение или живот. Много от тях са млади хора.

Това е също така доказателство, че управата на Пловдив не се е променила особено. Преди години за няколко милиона управляващите успяха да унищожат тролеите за сметка на повече автобуси. Сега за няколкостотин лева такси от паркиране ще унищожат електромобилите.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал

Да ви разкажем нещо интересно?

Да ви разкажем нещо интересно?

ВСС завинаги

ВСС завинаги