Краят на истинските социални мрежи
Гигантските онлайн платформи разклащат самите основи на човешката комуникация и социалното сближаване, като заместват истинските мрежи с изкуствени


Дарън Асемоглу

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Не само че милиарди хора по света са залепени за мобилните си телефони, но и информацията, която консумират, се е променила драстично - и то не към по-добро. В доминиращите медийни платформи като Facebook изследователите са документирали, че лъжите се разпространяват по-бързо и по-широко от съдържанието, което съдържа точна информация. Въпреки че потребителите не търсят специално дезинформация, алгоритмите, които определят това, което хората виждат, са склонни да предпочитат сензационно и подвеждащо съдържание, защото това е, което генерира "ангажираност", и по този начин - приходи от реклама.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.