Коментар | Новите тарифи на такситата в София: Общината на бакшишите

Силната държавна регулация уби пазара на таксиметрови услуги и цените там вече се определят изцяло административно

В София има около 5000 лицензирани таксита, като големите фирми са под 10.
В София има около 5000 лицензирани таксита, като големите фирми са под 10.
В София има около 5000 лицензирани таксита, като големите фирми са под 10.    ©  Велко Ангелов
В София има около 5000 лицензирани таксита, като големите фирми са под 10.    ©  Велко Ангелов
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Каквото поискат таксиметровите компании в София, гарантирано го получават - тази максима е неизменно вярна през последните десетилетия. Поредният рунд тече тези дни, а желанията са за по-нисък данък и поредно вдигане на цените. Говорим за максимум пет хиляди жълти коли, които видимо се приемат като свръхважна група, на която не се отказва, вероятно защото лесно блокира града.

Тук пазарна икономика няма. Държавата е избрала единствено този частен бранш и е позволила на общините да гласуват минимални и максимални цени. И ако идеята на горната граница е да се спрат т.нар. копърки (което не се случи), минималната цена се превърна в лост за едновременно еднакво повишение на тарифите за всички уж конкуриращи се компании.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

Все още няма коментари
Нов коментар