Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Ремонт след ремонта на "Хемус": Няма светлина в края на тунелите

Догодина ще започне обновяването на други два тунела от магистралата, което означава, че трафикът ще е затруднен поне до 2025 г.

Цяло десетилетие трафикът по магистрала "Хемус" е затруднен от ремонти
Цяло десетилетие трафикът по магистрала "Хемус" е затруднен от ремонти
Цяло десетилетие трафикът по магистрала "Хемус" е затруднен от ремонти    ©  Надежда Чипева
Цяло десетилетие трафикът по магистрала "Хемус" е затруднен от ремонти    ©  Надежда Чипева

Помните ли откога се ремонтират тунелите по магистрала "Хемус"? Да, трудно е човек да си спомни времето, когато от София до Ябланица се пътуваше без километрични тапи, макар и по неравен асфалт. Толкова много затваряния и откривания на този или онзи тунел имаше, че всичко изглежда като една безконечна сага.

Всъщност ремонтите започват през пролетта на 2016 г., когато строителен министър беше още Лиляна Павлова, в Белия дом живееше Барак Обама, а президент на Франция беше Франсоа Оланд. Оттогава, та и до днес, все има някой от тунелите по "Хемус", който е затворен. Сроковете за завършването на ремонтите многократно се отлагат, а междувременно започват други.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Помните ли откога се ремонтират тунелите по магистрала "Хемус"? Да, трудно е човек да си спомни времето, когато от София до Ябланица се пътуваше без километрични тапи, макар и по неравен асфалт. Толкова много затваряния и откривания на този или онзи тунел имаше, че всичко изглежда като една безконечна сага.

Всъщност ремонтите започват през пролетта на 2016 г., когато строителен министър беше още Лиляна Павлова, в Белия дом живееше Барак Обама, а президент на Франция беше Франсоа Оланд. Оттогава, та и до днес, все има някой от тунелите по "Хемус", който е затворен. Сроковете за завършването на ремонтите многократно се отлагат, а междувременно започват други.

Няма спор, че тези съоръжения трябва да се поддържат - все пак са строени през 70-те и 80-те години на миналия век и безопасността им трябва да се гарантира. Но скоростта, с която се прави всичко това, е плачевна, за разлика от скоростта, с която се усвояват парите.

Последно "Витиня" трябваше да е готов в края на септември, но сега се говори вече за края на годината. А междувременно Агенция "Пътна инфраструктура" обяви нови процедури - този път за основен ремонт на тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове". През годините, оказва се, им е бил правен само козметичен ремонт и сега се налага още две години да бъдат затворени. Все пак похвалното е, че за тези ремонти има обявени обществени поръчки и поне на теория ще трябва да се спазват срокове, ще са ясни разходите - 75.5 млн. лв., и ще има гаранции. При предишните всичко ставаше тайно като "Автомагистрали" превъзлагаше на подизпълнители.

Така че "Хемус" не само не може да се построи, но дори не може да се ремонтира навреме, даже ако става дума само за тунелите по магистралата. Я си представете обаче, ако всичко минаваше по закон и спечелилият поръчката за ремонт трябваше да връща пари, ако не спази срока. Дали нямаше всичко да е наред?

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 2

    Ето така БВП става до небесата :) Скъпи, но за сметка на това чести ремонти.. на едно и също място.

    Нередност?
Нов коментар