

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
От няколко години Столичната община се е заела да поставя "умни светофари" по улиците и булевардите. Те бяха рекламирани, прокламирани и инсталирани. С благородната цел да се наблюдава трафикът, да се премахнат задръстванията, съответно замърсяването на въздуха, да поставят пешеходците в преимуществено положение.
И, както се полага, обяви обществени търгове, които бяха спечелени от съответните фирми. В няколко поредни разследвания през годините "Капитал" разкри, че при въпросните фирми има странни връзки, които не говорят много за честността на избора. Въпреки това в сряда Столичната община отвори офертите по поредния търг, за още малко нови светофари и много повече пари за поддръжка и още куп дейности на досега поставените и техните системи. Заложена е същата сума като преди, но този път и за двойно по-малко време. А както показва практиката - сключва се договор за 9 милиона например, а след това с анекси се изсипват още 30 милиона.
Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните плановеОт няколко години Столичната община се е заела да поставя "умни светофари" по улиците и булевардите. Те бяха рекламирани, прокламирани и инсталирани. С благородната цел да се наблюдава трафикът, да се премахнат задръстванията, съответно замърсяването на въздуха, да поставят пешеходците в преимуществено положение.
И, както се полага, обяви обществени търгове, които бяха спечелени от съответните фирми. В няколко поредни разследвания през годините "Капитал" разкри, че при въпросните фирми има странни връзки, които не говорят много за честността на избора. Въпреки това в сряда Столичната община отвори офертите по поредния търг, за още малко нови светофари и много повече пари за поддръжка и още куп дейности на досега поставените и техните системи. Заложена е същата сума като преди, но този път и за двойно по-малко време. А както показва практиката - сключва се договор за 9 милиона например, а след това с анекси се изсипват още 30 милиона.
Условията на търговете естествено са така направени, че да се явят само определени фирми и консорциуми - естествено те ги и печелят. Практиката в други градове в България показва, че общините само поръчват светофари и системи и след това сами си ги поддържат. София обаче, тъй като е богата столица, си наема фирми, които да строят светофари, да ги поддържат, да ги инспектират и всички други дейности, заради които потичат едни наши пари към едни техни фирми. Свързани естествено с хора в общината. Каква изненада!
Тъпото е, че, първо, задръстванията не спират, нито бутоните за пешеходци по 300 кинта единият винаги работят, а договорите са за две години. Тоест дори и ГЕРБ да загубят идващите местни избори, издояването на светофарите ще продължи.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.