Новите билети на София: И по-скъпо, и по-неудобно

Общината не за първи път показва, че не мисли за удобството на хората, ами ги принуждава да се съобразяват с нейните идеи

Многото и различни опции за билет объркаха хората
Многото и различни опции за билет объркаха хората
Многото и различни опции за билет объркаха хората    ©  Надежда Чипева
Многото и различни опции за билет объркаха хората    ©  Надежда Чипева

Искате да пътувате с градски транспорт в София? Обещаваме да ви е трудно, а и по-скъпо. Така на практика се усеща новата тарифна политика с билетите за време, приета от общинския съвет. На въпрос във фейсбук за това как един човек от малък български град или чужденец да си купи билетче от Центъра за градска мобилност отговарят "от водача". Да, но спестяват, че от "водача" билетът е по-скъп, не позволява и прекачване. А мисленето как реално покупката да е удобна за всеки е оставено на заден план, на принципа "за какво, важното е, че го има".

Хората в столицата се видяха в чудо и едва ли не бяха наказани за това, че искат да са редовни пътници и да дадат парите си на общинско дружество. Ако искаш да си купиш билет - трябва да търсиш гише, да изчетеш по сайтове коя карта за какво се използва, да се запознаеш с всичките специфики как и колко може да я зареждаш и прочие. Възрастните хора дори не разбират как така билетът отива върху карта, както и какво значи да го "валидират", дори не знаят къде. В същото време предпочитаните месечни карти като за една линия или за метро изчезнаха.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Искате да пътувате с градски транспорт в София? Обещаваме да ви е трудно, а и по-скъпо. Така на практика се усеща новата тарифна политика с билетите за време, приета от общинския съвет. На въпрос във фейсбук за това как един човек от малък български град или чужденец да си купи билетче от Центъра за градска мобилност отговарят "от водача". Да, но спестяват, че от "водача" билетът е по-скъп, не позволява и прекачване. А мисленето как реално покупката да е удобна за всеки е оставено на заден план, на принципа "за какво, важното е, че го има".

Хората в столицата се видяха в чудо и едва ли не бяха наказани за това, че искат да са редовни пътници и да дадат парите си на общинско дружество. Ако искаш да си купиш билет - трябва да търсиш гише, да изчетеш по сайтове коя карта за какво се използва, да се запознаеш с всичките специфики как и колко може да я зареждаш и прочие. Възрастните хора дори не разбират как така билетът отива върху карта, както и какво значи да го "валидират", дори не знаят къде. В същото време предпочитаните месечни карти като за една линия или за метро изчезнаха.

Тази политика не е нова за градската управа. Парадоксално, това е същата община, която говори как ще накара хората да слязат от колите, как всички ще ползват градски транспорт, как ще изчисти въздуха и как няма да има задръствания.

От общината дори не си направиха труда да обяснят промените навреме, информационни постери за новите билети за време и това как се зареждат, кои документи остават например все така липсват. Някои гишета на ЦГМ (като това срещу църквата "Св. Неделя") пък са преместени, така че е още по-трудно намирането на билет. За подарък идеята явно беше хората да осъзнаят принудително, че най-изгодна е годишната карта и трябва да платят стотици левове баш след празниците. Честити да са новите билети на софиянци.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational
    • - 2
    • + 6

    Вярно, че изпълнението е на ЦГМ, но нека не забравяме кой внесе тези промени като предложение в СОС - Борис Бонев и Карлос Контрера - двама популисти.

    Мислете за кого ще гласувате на местните избори.

    Докато за нас билетите поскъпнаха в целия хаос, схемите на ГЕРБ в ЦГМ остават непокътнати.

    Нередност?
  • 2
    bobby87 avatar :-P
    bobby87
    • + 4

    Интересно, как се оправят "хората от малък български град" когато са в чужбина. За да коректна статията, сравнете пътуването и в други европейски столици. На много места са дори по зони, освен за време, купуват се предимно от автомати и банкова карта е необходима. От известно време, най-после и в София стана възможно пътуването само с банкова карта, без да е нужно нещо допълнително. Така, ще се оправят чужденците. А за нас за да е изгодно - годишна карта - 370 лева при това на изплащане, което прави 1,01 лв на ден. Само, че предпочитаме да мрънкаме, да се оплакваме и да недоволстваме. Но иначе не е проблем, всеки ден да пием кафе за 3,4 лева и да си купуваме цигари за 5,6 ...

    Нередност?
Нов коментар