Железничари спряха движението на влаковете за час
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Железничари спряха движението на влаковете за час

Железничари спряха движението на влаковете за час

799 прочитания

От 91 влака, които тръгват между 10 и 11 часа на 12 март (четвъртък), 39 не са отпътували навреме, съобщиха от БДЖ. Спирането на движението е организирано от Синдиката на локомотивните машинисти към КНСБ в знак на протест срещу ниското заплащане на труда на машинистите. “За мен проблем като стачка не съществува и се извинявам на гражданите за неудобството в пътуването”, заяви Владимир Дунчев - генерален директор на БДЖ. Споразумение за повишение на заплатите е сключено с най-масовия синдикат на железничарите в КНСБ, Синдиката на железничарите в България, и според Кодекса на труда преговорите се водят с най-големите синдикати в железниците. Това е причината Дунчев да отказва да се среща със стачниците и да не приема исканията им. В момента средната заплата на железничарите е 350 000 лева, а претенциите им отиваха към 4 средни работни заплати за страната (или около 700 000 лева). Участниците в стачката временно са отстранени от работа, съобщи БНР в петък. Железничарите няма да имат достъп до локомотивите, докато се изясни законността на техния протест. Първоначално мярката засегнала 134 души. Шефът на БДЖ се заканва да отстрани всички стачкували.
От общо 10 депа в страната 5 депа са подкрепили стачниците. Това са локомотивни бригади от София, Горна Оряховица, Варна, Дупница, Бургас. Машинистите от Русе, Стара Загора, Пловдив, Димитровград и Мездра изобщо не са стачкували, обявиха от БДЖ. От ръководството на държавните железници обявиха, че всички, които не са спазили Правилника за движение на влаковете, както и Дисциплинарния устав, са отстранени от работа. Оперативни съвещания на ръководствата на гарите по места ще вземат решения за наказанията или уволненията, които ще получат отстранените от работа.

От 91 влака, които тръгват между 10 и 11 часа на 12 март (четвъртък), 39 не са отпътували навреме, съобщиха от БДЖ. Спирането на движението е организирано от Синдиката на локомотивните машинисти към КНСБ в знак на протест срещу ниското заплащане на труда на машинистите. “За мен проблем като стачка не съществува и се извинявам на гражданите за неудобството в пътуването”, заяви Владимир Дунчев - генерален директор на БДЖ. Споразумение за повишение на заплатите е сключено с най-масовия синдикат на железничарите в КНСБ, Синдиката на железничарите в България, и според Кодекса на труда преговорите се водят с най-големите синдикати в железниците. Това е причината Дунчев да отказва да се среща със стачниците и да не приема исканията им. В момента средната заплата на железничарите е 350 000 лева, а претенциите им отиваха към 4 средни работни заплати за страната (или около 700 000 лева). Участниците в стачката временно са отстранени от работа, съобщи БНР в петък. Железничарите няма да имат достъп до локомотивите, докато се изясни законността на техния протест. Първоначално мярката засегнала 134 души. Шефът на БДЖ се заканва да отстрани всички стачкували.
От общо 10 депа в страната 5 депа са подкрепили стачниците. Това са локомотивни бригади от София, Горна Оряховица, Варна, Дупница, Бургас. Машинистите от Русе, Стара Загора, Пловдив, Димитровград и Мездра изобщо не са стачкували, обявиха от БДЖ. От ръководството на държавните железници обявиха, че всички, които не са спазили Правилника за движение на влаковете, както и Дисциплинарния устав, са отстранени от работа. Оперативни съвещания на ръководствата на гарите по места ще вземат решения за наказанията или уволненията, които ще получат отстранените от работа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK