С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
211 17 ное 2014, 19:14, 26521 прочитания

Защо има реклама на Lafka в "Капитал"

Защото от 21 години разделяме търговската от редакционната си политика. А проблемът с Lafka e доминиращата им позиция в разпространението на вестници.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В последния хартиен брой на "Капитал" има реклама на сокове, които се продават във веригата Lafka. Тъй като това предизвика буря от емоции в социалните мрежи, чувстваме се ангажирани да припомним за нашите читатели, у които които този факт предизвиква учудване, как работи медиата "Капитал".

Преди всичко, нашата редакционна политика е независима от интересите на рекламодателите ни. Може да ви звучи изтъркано, но това не е просто лозунг, а доказан с 21-годишна история принцип, който спазваме и намираме за важен. Редакционната памет е пълна с десетки случки, на които от позицията на времето гледаме повече със смях, но в конкретните моменти са ни причинявали неудобства, финансови загуби, развалени отношения и сериозни проблеми. Медиите, които монетизираха влиянието си със скрити рекламни уговорки, отдавна загубиха доверието на читателите си. Ние не сме от този вид – отношенията с рекламодателите ни са видими и регламентирани, всичко останало е позиция на редакцията. Затова, ето отговорите на няколко въпроса.


Не е ли шизофренно, че критикуваме практиките на Lafka и едновременно с това сме приели рекламата им? Може и така да изглежда на някои, но ние в практиката си сме приели, че разделяме двете неща. Още в първата година от съществуването на "Капитал" имахме подобен случай. Във всички медии се ширеха огромни реклами на Лайф чойс, Ист Уест интернешънъл, и прочие странни финансови образувания. "Капитал" ги разпозна като пирамиди, обясни го на читателите си в опит да ги предпази и не спря да пише въпреки, че тези фирми опитаха да подкупят редакционната позиция с още по-големи реклами.

Но защо въобще имаме отношения с Lafka, след призивите на стотици протестиращи от миналото лято да се бойкотира въпросната верига? На лично ниво много от нашите журналисти споделят тези призиви. Що се отнася до фирмата "Икономедиа" ние, подобно на всяко друга вестникарска фирма, нямаме избор дали да работим с Lafka, защото веригата доминира разпространението на вестници. Тази й доминантна пазарна позиция поставя медиите в опасна зависимост – това е по-сериозната тема около Лафка. И Капитал е писал за нея многократно, точно защото редакционната му позиция не търпи зависимости.

Но значи ли това, че сме готови да приемем реклама и от ИДИЛ? Съвсем не. Имаме приети общи условия за реклама, те са публични на сайта ни - отказваме реклами, които са подвеждащи, лъжовни, предизвикват агресия, религиозна, етническа нетърпимост. Така например в Капитал няма да видите реклами на магически билета за безкрайна полова мощ и т.н.. Условията, при които някой може да купи рекламно пространство в Капитал, са прозрачни и ясни. Останалото не се продава.



Благодарим на читателите, които оценяват темата като важна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Снимка на деня Снимка на деня

Папа Франциск е на посещение в Азия

21 ное 2019, 376 прочитания

Снимка на деня Снимка на деня

Малта арестува един от най-влиятелните бизнесмени в страната за убийството на журналистката Дафне Галиция

20 ное 2019, 999 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Седмицата" Затваряне
Сутрешен блок: Дълг до тавана

Правителството се готви да изтегли 1.3 млрд. евро заем; Мистeриозни инвеститори за АЕЦ "Белене" докато реални чужди инвеститори си тръгват; Съдът ще гледа несъстоятелността на КТБ на 24 ноември

Още от Капитал
Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10