Защо има реклама на Lafka в "Капитал"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Защо има реклама на Lafka в "Капитал"

Проблемът с Lafka и рекламите не е в парите, които се плащат за реклама, а в зависимостите, които прозират зад тези пари. В случая такива няма.

Защо има реклама на Lafka в "Капитал"

Защото от 21 години разделяме търговската от редакционната си политика. А проблемът с Lafka e доминиращата им позиция в разпространението на вестници.

27399 прочитания

Проблемът с Lafka и рекламите не е в парите, които се плащат за реклама, а в зависимостите, които прозират зад тези пари. В случая такива няма.

© Велко Ангелов


В последния хартиен брой на "Капитал" има реклама на сокове, които се продават във веригата Lafka. Тъй като това предизвика буря от емоции в социалните мрежи, чувстваме се ангажирани да припомним за нашите читатели, у които които този факт предизвиква учудване, как работи медиата "Капитал".

Преди всичко, нашата редакционна политика е независима от интересите на рекламодателите ни. Може да ви звучи изтъркано, но това не е просто лозунг, а доказан с 21-годишна история принцип, който спазваме и намираме за важен. Редакционната памет е пълна с десетки случки, на които от позицията на времето гледаме повече със смях, но в конкретните моменти са ни причинявали неудобства, финансови загуби, развалени отношения и сериозни проблеми. Медиите, които монетизираха влиянието си със скрити рекламни уговорки, отдавна загубиха доверието на читателите си. Ние не сме от този вид – отношенията с рекламодателите ни са видими и регламентирани, всичко останало е позиция на редакцията. Затова, ето отговорите на няколко въпроса.

Не е ли шизофренно, че критикуваме практиките на Lafka и едновременно с това сме приели рекламата им? Може и така да изглежда на някои, но ние в практиката си сме приели, че разделяме двете неща. Още в първата година от съществуването на "Капитал" имахме подобен случай. Във всички медии се ширеха огромни реклами на Лайф чойс, Ист Уест интернешънъл, и прочие странни финансови образувания. "Капитал" ги разпозна като пирамиди, обясни го на читателите си в опит да ги предпази и не спря да пише въпреки, че тези фирми опитаха да подкупят редакционната позиция с още по-големи реклами.

Но защо въобще имаме отношения с Lafka, след призивите на стотици протестиращи от миналото лято да се бойкотира въпросната верига? На лично ниво много от нашите журналисти споделят тези призиви. Що се отнася до фирмата "Икономедиа" ние, подобно на всяко друга вестникарска фирма, нямаме избор дали да работим с Lafka, защото веригата доминира разпространението на вестници. Тази й доминантна пазарна позиция поставя медиите в опасна зависимост – това е по-сериозната тема около Лафка. И Капитал е писал за нея многократно, точно защото редакционната му позиция не търпи зависимости.

Но значи ли това, че сме готови да приемем реклама и от ИДИЛ? Съвсем не. Имаме приети общи условия за реклама, те са публични на сайта ни - отказваме реклами, които са подвеждащи, лъжовни, предизвикват агресия, религиозна, етническа нетърпимост. Така например в Капитал няма да видите реклами на магически билета за безкрайна полова мощ и т.н.. Условията, при които някой може да купи рекламно пространство в Капитал, са прозрачни и ясни. Останалото не се продава.

Благодарим на читателите, които оценяват темата като важна.

В последния хартиен брой на "Капитал" има реклама на сокове, които се продават във веригата Lafka. Тъй като това предизвика буря от емоции в социалните мрежи, чувстваме се ангажирани да припомним за нашите читатели, у които които този факт предизвиква учудване, как работи медиата "Капитал".

Преди всичко, нашата редакционна политика е независима от интересите на рекламодателите ни. Може да ви звучи изтъркано, но това не е просто лозунг, а доказан с 21-годишна история принцип, който спазваме и намираме за важен. Редакционната памет е пълна с десетки случки, на които от позицията на времето гледаме повече със смях, но в конкретните моменти са ни причинявали неудобства, финансови загуби, развалени отношения и сериозни проблеми. Медиите, които монетизираха влиянието си със скрити рекламни уговорки, отдавна загубиха доверието на читателите си. Ние не сме от този вид – отношенията с рекламодателите ни са видими и регламентирани, всичко останало е позиция на редакцията. Затова, ето отговорите на няколко въпроса.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

211 коментара
  • 1
    true_original avatar :-|
    true_original
    • -10
    • +134

    Pecunia non olet.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    itoskov avatar :-|
    Woland
    • -103
    • +468

    Както и да се оправдавате, олекнахте много.

  • 3
    moi6e...tolkoz avatar :-|
    Мойше! Толкоз!!!
    • -288
    • +149

    Логично обяснение, и приемливо за мен.

  • 4
    diegos avatar :-|
    diegos
    • -17
    • +289

    Парите не миришат, спокойно :)

    Пък съвест по границите на Територията няма, така че, какъв ви е дерта? Пуснете реклама на Булгартабак и БТК и ще сте отличници!

    :)

  • 5
    emilm13 avatar :-?
    emilm13
    • -34
    • +265

    "Кучетата си лаят, кервана си върви!" - хубаво е хем да си лаеш, хем да те хранят! Поредното доказателство, че от журналистика файда няма - самите журналисти го доказват. Пишете поне за колко се продадохте! "Не ме гледай какво ти говоря, гледай какво правя!"

  • 6
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • -15
    • +321

    Имам принципи.. - Аз бизнес с КТБ и Лафка не правя!!

  • 7
    gogich avatar :-?
    Гогич
    • -24
    • +315

    Толкова ли огладняхте, че опряхте до Лафка?

  • 8
    morgod avatar :-?
    morgod

    А тази реклама дали има общо с приключилото на 14 ноември 2014г. финансиране от фондация "Америка за България"?

    Ето и линк:
    http://www.americaforbulgaria.org/grants/view/XGXfUkzY

  • 9
    led_zep.23 avatar :-|
    Lady Zeppelin
    • -11
    • +233

    Т.е. имаме позиция по въпроса за "Лафка", но парите не миришат?

  • 10
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • -178
    • +28

    Стига с тази Lafka вече.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK