Училището на иновациите
137 СОУ "Ангел Кънчев" организира практически семинар за нови методи на преподаване


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Когато човек се интересува, намира." Така преди време директорът на 137 СОУ "Ангел Кънчев" Мариана Закова обясни пред "Капитал" активното навлизане на нови технологии и съвремени методи за преподаване в нейното училище, получило титлата "ментор в иновациите за България". През последните години екипът на 137 СОУ изпробва и внедрява различни практики за обучение, участва в множество проекти и трупа опит в неформалното образование. А резултатите си личат най-малкото по увеличението на броя на децата, които искат да учат в училището (макар и то да се намира в крайния "Люлин").
За да се стигне дотук обаче, директорът и учителите са минали през сериозна работа. В началото Мариана Закова внимателно е проучила кои са силните страни на училището и е инвестирала в допълнителна квалификация на учителите по английски и информационни технологии. Развитието на едно училище зависи от неговите кадри и всеки директор е свободен на прецени накъде да го насочи, смята Закова. В 137 СОУ има например специална позиция мениджър по иновациите, който търси и изпробва нови методи за преподаване, а успешните предава на колегите си. С това се занимава началният учител Десислава Миленкова, която преди няколко години открива Envision на стартъп компанията "Нимеро" - образователна система, в която учителите разработват интерактивни уроци и ги прожектират в класната стая през компютър, на който учениците работят с много мишки. След успеха на Envision сред учениците, Миленкова започва да работи и с софтуера Jumpido, създаден специално за часовете по математика. Комбинацията между съвременни технологии, с които учениците са свикнали, и отношението на учителя към всяко дете, дава изключителни резултати. Децата стават по-концентрирани и ангажирани в часовете, а уроците стигат по-лесно до тях, защото учат през упражнение вместо наизуст.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
преподаването е като база данни които детето трябва да натрупа докато е малко и като порасне да използва тези данни
нещо като лозарството расте узрява бере се и се прави вино и се слага да отлежава и после се гледа коя година е реколта
Време е за предмета "Духовно възпитание"
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#1] от "dearblue":
Ако поне някога нещо сте преподавал, бихте знаел, че това определено не е само база данни, а по-скоро показване на взаимовръзки и въвеждане в основите на начина на мислене, типичен за сöтветната наука. Когато ми идват студенти по Еразмус или по други програмин, не им пълня главите с данни за онкологията, а с логиката на процеса на решаване, като им споделям само минимума данни, та да им стане ясно. Ако един ден се ориентират към тази област, данните които им потрябват, ще си ги натрупат сами. Пък и науката се развива. Това, което е важно като научен факт днес, след 5 години е анахронизъм. Вярно, преопдавам доста специфична материя на вече възрастни хора, но така постъпвам и когато обяснявам основни неща на деца от основното училище. Обикновено има успех и смисъл, дори и съдено по несъвършенния метод на оценките, които получават в училище след това.
До коментар [#3] от "PavelCZ":
напълно съм съгласен. преподаването трябва да изгради механизми на мислене и правене на връзки. добре е човек да има "данни", но какво прави с тях е въпрос на критичното мислене.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.