Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
20 18 апр 2016, 18:23, 10394 прочитания

Министър Московски поиска забрана на сайтовете за споделено пътуване

Питаме ви - ползвате ли подобен тип превоз и какво смятате за идеята за забрана

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Превозвачи блокираха граници като протест срещу бавните проверки

Браншът се оплаква от загуби заради мудна работа и дълги опашки

31 окт 2016

Когато старите срещнат младите

Все повече производители на автомобили инвестират в платформи за споделено пътуване

1 юли 2016

Ние сме си в Гърция

Протестите на превозвачите

22 апр 2016

Продукти умират, продукти се раждат

Все повече предприемачи пробиват с онлайн платформа и интересен бизнес модел, без да е нужна скъпа технологична иновация

20 ное 2015

Заплаха или възможност?

Навлизането на disruptive бизнес-моделите

3 апр 2015

Споделяй и владей

Как новата икономика променя всичко: бележки от първата SHARE конференция в Сан Франциско

22 авг 2014

Дайте да дадем

"Икономиката на споделянето" - една от десетте идеи, които ще променят света според сп. Time

11 апр 2014
Министърът на транспорта Ивайло Московски се обяви* за затваряне на сайтовете за споделено пътуване, съобщи днес Дневник. Това е станало на среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, на която са били обсъдени мерки за противодействие на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.

Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова между 3000 и 5000 души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци. В момента групи в социалните мрежи и сайтове предлагат споделен транспорт по определени направления, като цената е доста по-ниска от тази на автобусите, но обикновено превозът е с леки автомобили. Пътуващите от София до Бургас например плащат по 20 лева, докато масовата цена при рейсовете е около 30 лева, като се пътува поне два часа повече

Участниците в разговорите са се разбрали да бъде направен преглед на националната транспортна схема и да бъдат коригирани дестинации, спирки, както и места за качване в автобусите, така че да бъдат доволни превозвачите и пътниците


Социалните мрежи са пълни с групи и страници за споделено пътуване, като обикновено интересът е голям, а членовете - многобройни. Ползващите подобен тип превоз споделят предимствата на такава форма на пътуване: по-бързо, по-удобно и по-изгодно. Противниците изтъкват ред причини, сред които и неяснота кой носи отговорност при евентуален пътен инцидент, при което има пострадали пътници в превозното средство.

Интересно ще ни бъде да споделите с нас - ползвате ли подобен тип транспорт? Защо? Какви са преимуществата? Какви са притесненията ви, ако имате такива?



Питаме ви: Какво смятате за идеята за затваряне на сайтовете за споделено пътуване?



Припомняме ви няколко интересни текста от архива на "Капитал", в които сме засегнали темата за т.нар. sharing economy или "икономика на споделянето", към която принадлежи и споделения транспорт:

Дайте да дадем
"Икономиката на споделянето" - една от десетте идеи, които ще променят света според сп. Time

Споделяй и владей
Как новата икономика променя всичко: бележки от първата SHARE конференция в Сан Франциско

Заплаха или възможност?
Навлизането на disruptive бизнес-моделите

Продукти умират, продукти се раждат
Все повече предприемачи пробиват с онлайн платформа и интересен бизнес модел, без да е нужна скъпа технологична иновация

*допълнение: В крайна сметка се оказа, че няма идея за забрана на сайтовете и групите в социалните мрежи, през които хора предлагат споделено пътуване, за да си разделят транспортните разходи. Недоволството е само срещу "предриемачите", които под прикритието им, правят бизнес. Това обявиха представители на автобусните превозвачи и Министерството на транспорта в отговор на въпроси на "Дневник" по повод информация от срещата им вчера, че заедно са обсъждали затварянето на такива сайтове.

Подробностите вижте в сайта на "Дневник":
На прицел ли са споделените пътувания

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Снимка на деня Снимка на деня

Валета бе открита официално за Европейска столица на културата 2018 г.

22 яну 2018, 461 прочитания

4+1: Четири идеи за четене и една за подкаст 4+1: Четири идеи за четене и една за подкаст

Какво ще се случи на Световния икономически форум, какво представлява безкасовият магазин на Amazon и кой е новият играч на сцената на космическите полети

22 яну 2018, 665 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Седмицата" Затваряне
Вечерни новини: 18 април

Стотици мигранти са се удавили в Средиземно море, съобщи италианският президент Серджо Матарела; Гражданските патрули да бъдат "канализирани" щом искат да охраняват границата; Инспектори на Националната агенция за приходите (НАП) започват проверки на фирми

Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

Кой купи Общинска банка

Бързото и безкритично одобрение от БНБ подсилва опасенията, че зад официално обявените лица - Novito и "Инса ойл", стои друг интерес

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Истории от двете Америки

Досега неизлизали на български разкази на Труман Капоти и Кларис Лиспектор

Ново място: Ibeco

Ibeco е шоурум, посветен на кафето, чая и виното

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Онлайн продажбите в България са близо 580 млн. лв. през 2017 г.

Емисия

DAILY @7AM // 23.01.2018 Прочетете