// К1: Средата / Седмицата
Министър Московски поиска забрана на сайтовете за споделено пътуване
Питаме ви - ползвате ли подобен тип превоз и какво смятате за идеята за забрана
Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова между 3000 и 5000 души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци. В момента групи в социалните мрежи и сайтове предлагат споделен транспорт по определени направления, като цената е доста по-ниска от тази на автобусите, но обикновено превозът е с леки автомобили. Пътуващите от София до Бургас например плащат по 20 лева, докато масовата цена при рейсовете е около 30 лева, като се пътува поне два часа повече
Социалните мрежи са пълни с групи и страници за споделено пътуване, като обикновено интересът е голям, а членовете - многобройни. Ползващите подобен тип превоз споделят предимствата на такава форма на пътуване: по-бързо, по-удобно и по-изгодно. Противниците изтъкват ред причини, сред които и неяснота кой носи отговорност при евентуален пътен инцидент, при което има пострадали пътници в превозното средство.
Интересно ще ни бъде да споделите с нас - ползвате ли подобен тип транспорт? Защо? Какви са преимуществата? Какви са притесненията ви, ако имате такива?
Питаме ви: Какво смятате за идеята за затваряне на сайтовете за споделено пътуване?
Анкета
Какво смятате за идеята за забрана на сайтовете за споделено пътуване?
- 1502 гласувалипреглед на резултатите
Припомняме ви няколко интересни текста от архива на "Капитал", в които сме засегнали темата за т.нар. sharing economy или "икономика на споделянето", към която принадлежи и споделения транспорт:
Дайте да дадем
"Икономиката на споделянето" - една от десетте идеи, които ще променят света според сп. Time
Споделяй и владей
Заплаха или възможност?
Навлизането на disruptive бизнес-моделите
Продукти умират, продукти се раждат
Все повече предприемачи пробиват с онлайн платформа и интересен бизнес модел, без да е нужна скъпа технологична иновация
*допълнение: В крайна сметка се оказа, че няма идея за забрана на сайтовете и групите в социалните мрежи, през които хора предлагат споделено пътуване, за да си разделят транспортните разходи. Недоволството е само срещу "предриемачите", които под прикритието им, правят бизнес. Това обявиха представители на автобусните превозвачи и Министерството на транспорта в отговор на въпроси на "Дневник" по повод информация от срещата им вчера, че заедно са обсъждали затварянето на такива сайтове. Подробностите вижте в сайта на "Дневник": На прицел ли са споделените пътувания |
Още по темата
Превозвачи блокираха граници като протест срещу бавните проверки
Браншът се оплаква от загуби заради мудна работа и дълги опашки
31 окт 2016Когато старите срещнат младите
Все повече производители на автомобили инвестират в платформи за споделено пътуване
1 юли 2016Продукти умират, продукти се раждат
Все повече предприемачи пробиват с онлайн платформа и интересен бизнес модел, без да е нужна скъпа технологична иновация
20 ное 2015Как новата икономика променя всичко: бележки от първата SHARE конференция в Сан Франциско
22 авг 2014"Икономиката на споделянето" - една от десетте идеи, които ще променят света според сп. Time
11 апр 2014
Изненадващо изригване на вулкан в Нова Зеландия доведе до жертви и ранени
9 дек 2019, 735 прочитания

Водопадът Виктория почти пресъхна след най-тежката суша от 100 години насам
8 дек 2019, 1314 прочитания
9 дек 2019, 6725 прочитания
9 дек 2019, 4376 прочитания
9 дек 2019, 2772 прочитания
9 дек 2019, 2599 прочитания
9 дек 2019, 2584 прочитания
Стотици мигранти са се удавили в Средиземно море, съобщи италианският президент Серджо Матарела; Гражданските патрули да бъдат "канализирани" щом искат да охраняват границата; Инспектори на Националната агенция за приходите (НАП) започват проверки на фирми