Министър Московски поиска забрана на сайтовете за споделено пътуване
Питаме ви - ползвате ли подобен тип превоз и какво смятате за идеята за забрана


Йоана Маркова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Министърът на транспорта Ивайло Московски се обяви* за затваряне на сайтовете за споделено пътуване, съобщи днес Дневник. Това е станало на среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, на която са били обсъдени мерки за противодействие на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.
Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова между 3000 и 5000 души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци. В момента групи в социалните мрежи и сайтове предлагат споделен транспорт по определени направления, като цената е доста по-ниска от тази на автобусите, но обикновено превозът е с леки автомобили. Пътуващите от София до Бургас например плащат по 20 лева, докато масовата цена при рейсовете е около 30 лева, като се пътува поне два часа повече
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
20 коментара
Оня ден качих хора до Варна с моята кола. Миналият месец се прибрах от Виена, защото нямаше нито автобус, нито самолет. Качвам стопаджии ако ми махнат. Не виждам лошо и в този начин на придвижване. Групите във ФБ ще станат затворени и нещата стават лесни.
Има един въпрос, че полулегални превозвачи публикуват в тези групи, но така или иначе не може без мърша.
Дори "смотаната" Русия, която все плюем, не са забранили този вид превоз на пътници. В Германия и Австрия да не говорих.
И аз пътувах от Австрия до Германия с нелегален транспорт, но това е 1 на 1000, и обикновено ги хващат. По-лесно им е да го забранят, вместо да ловят нарушителите ли? Може би не им достигат кадри.
Пълни, и в буквален и в преносен смисъл, иди*ти.
Доводите на администрацията са несериозни, немотивирани и определено лобистки спрямо големите такси компании.
Не се декларират приходи и не се облагат с данък?
Ами и огромната ОК супертранс всъщност е собственост на някоя/и от фирмите в офшорното кълбо около ПИБ, която по документи е собственост на прочутия кипърски бедняк Георгиу Георгиу. И доколкото имам впечатления от таксита - едва ли приходите им са на светло.
Живея в Дания и ползвам местния сайт gomore.dk. Не че им е лош публичният транспорт,напротив много е готин даже - безпл уай-фай, контакти навсякъде,кафе и чай и тн. Просто е много скъп,дори за датчаните. Супер много хора ползват gomore особено за дълги (доколкото има такива в Дания :Д) разстояния. Хем е по-тънко (чети евтино), хем по-бързо,хем си лафиш с някви хора. Не виждам нищо лошо, стига да се облага по някакъв начин.
И как ще забрани групите във Фейса,въздухара Московски! Тези са абсолютни дебили! рядко тъпи министри и да каже кой опъна чадъра над ДАИ?
Цяла Европа се предвижва по този модел, но ние естествено трябва да бъдем различни...До фалити на автобусни компания няма да се стигне, опитите за сплашване най-вероятно ще бъдат неуспешни. В Германия bla bla car е един истински хит сред начините за предвижване...
Страшни идеи, страшни превозвачи, страшна раута! В най - върло капиталистическите страни даже го стимулират споделеното пътуване, ние ще го забраняваме, щото някой нахал е решил да печели още повече и се ядосва, че хората си намират евтини алтернативи. Лошо Москов, лошооо...
Основни предимства на споделените пътувания са по добра цена, повече гъвкавост, по-бързо придвижване. София - Бургас с кола е 3 часа с рейс 5-6 часа? Автобусите са често мръсни и неудобни. Особено за хора с дълги крака като мен. Виж ако имаше бърз влак стрела София - Бургас за 1 или 2 часа, не бих се качил нито на кола, нито на рейс. Ама на тъпа държава сме и не развиваме ЖП транспорта. Дори в София няма С-Бан за градски транспорт. Толкова еврофондове има, как не се намериха пари за ЖП връзка София -Бургас със скорост 300км/ч да е влака?
Този е криминално тъп. Как противоречи на какъвто и да било закон споделеното пътуване? Хората пътуват заедно и си делят парите за гориво - та това е поведение, което даже е редно да се стимулира като икономично и екологично.
Дори и да приемем, че някой извлича някаква печалба от това в размер на грандиозни десетки левове, няма сила на света, която да може да спре това явление. Да влагаше тия усилия в изсветляване на доходите на такситата и транспортните фирми, цена нямаше да има.
Тия е време да си ходят, вече съвсем изтрещяха!
Някой трябва да обясни на тая стара номенклатура министър Московски, че живее в 21 век и ако не може да свикне с някои неща като споделеното пътуване е по-добре да се маха защото за цял мандат по-безполезен лицемерен търтей от него едва ли ще се намери. При неговия мандат: вдигнаха винетките, плащахме рекордно скъпи горива при рекордно ниски цени на петрола, направиха най-некъдърния гаф с БДЖ, цената на билета за градски транспорт в София стана 1.60 ... може да се изброяват още много "постижения" ...
Май няма друг министър, на който като му разгледаме постиженията да можем спокойно да кажем "при социалистите/комунистите беше по-добре".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.