Новият брой: Накъде след вота
Close

Министър Московски поиска забрана на сайтовете за споделено пътуване

Питаме ви - ползвате ли подобен тип превоз и какво смятате за идеята за забрана

Министърът на транспорта Ивайло Московски се обяви* за затваряне на сайтовете за споделено пътуване, съобщи днес Дневник. Това е станало на среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, на която са били обсъдени мерки за противодействие на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.

Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова между 3000 и 5000 души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци. В момента групи в социалните мрежи и сайтове предлагат споделен транспорт по определени направления, като цената е доста по-ниска от тази на автобусите, но обикновено превозът е с леки автомобили. Пътуващите от София до Бургас например плащат по 20 лева, докато масовата цена при рейсовете е около 30 лева, като се пътува поне два часа повече


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
20 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    afanko avatar :-P
    afanko
    • + 28

    Оня ден качих хора до Варна с моята кола. Миналият месец се прибрах от Виена, защото нямаше нито автобус, нито самолет. Качвам стопаджии ако ми махнат. Не виждам лошо и в този начин на придвижване. Групите във ФБ ще станат затворени и нещата стават лесни.
    Има един въпрос, че полулегални превозвачи публикуват в тези групи, но така или иначе не може без мърша.

    Нередност?
  • 2
    pirosog avatar :-P
    Пиросог
    • - 2
    • + 20

    Дори "смотаната" Русия, която все плюем, не са забранили този вид превоз на пътници. В Германия и Австрия да не говорих.

    И аз пътувах от Австрия до Германия с нелегален транспорт, но това е 1 на 1000, и обикновено ги хващат. По-лесно им е да го забранят, вместо да ловят нарушителите ли? Може би не им достигат кадри.

    Пълни, и в буквален и в преносен смисъл, иди*ти.

    Нередност?
  • 3
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 1
    • + 14

    Доводите на администрацията са несериозни, немотивирани и определено лобистки спрямо големите такси компании.

    Не се декларират приходи и не се облагат с данък?
    Ами и огромната ОК супертранс всъщност е собственост на някоя/и от фирмите в офшорното кълбо около ПИБ, която по документи е собственост на прочутия кипърски бедняк Георгиу Георгиу. И доколкото имам впечатления от таксита - едва ли приходите им са на светло.


    Нередност?
  • 4
    ket1426330003394471 avatar :-|
    Straxil89
    • + 11

    Живея в Дания и ползвам местния сайт gomore.dk. Не че им е лош публичният транспорт,напротив много е готин даже - безпл уай-фай, контакти навсякъде,кафе и чай и тн. Просто е много скъп,дори за датчаните. Супер много хора ползват gomore особено за дълги (доколкото има такива в Дания :Д) разстояния. Хем е по-тънко (чети евтино), хем по-бързо,хем си лафиш с някви хора. Не виждам нищо лошо, стига да се облага по някакъв начин.

    Нередност?
  • 5
    bzm avatar :-P
    bzm
    • + 17

    И как ще забрани групите във Фейса,въздухара Московски! Тези са абсолютни дебили! рядко тъпи министри и да каже кой опъна чадъра над ДАИ?

    Нередност?
  • 6
    georgiew7 avatar :-(
    Teodor Georgiev
    • + 19

    Цяла Европа се предвижва по този модел, но ние естествено трябва да бъдем различни...До фалити на автобусни компания няма да се стигне, опитите за сплашване най-вероятно ще бъдат неуспешни. В Германия bla bla car е един истински хит сред начините за предвижване...

    Нередност?
  • 7
    t_ avatar :-|
    t_
    • + 15

    Страшни идеи, страшни превозвачи, страшна раута! В най - върло капиталистическите страни даже го стимулират споделеното пътуване, ние ще го забраняваме, щото някой нахал е решил да печели още повече и се ядосва, че хората си намират евтини алтернативи. Лошо Москов, лошооо...

    Нередност?
  • 8
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev
    • + 9

    Основни предимства на споделените пътувания са по добра цена, повече гъвкавост, по-бързо придвижване. София - Бургас с кола е 3 часа с рейс 5-6 часа? Автобусите са често мръсни и неудобни. Особено за хора с дълги крака като мен. Виж ако имаше бърз влак стрела София - Бургас за 1 или 2 часа, не бих се качил нито на кола, нито на рейс. Ама на тъпа държава сме и не развиваме ЖП транспорта. Дори в София няма С-Бан за градски транспорт. Толкова еврофондове има, как не се намериха пари за ЖП връзка София -Бургас със скорост 300км/ч да е влака?

    Нередност?
  • 9
    clint_eastwood avatar :-|
    clint_eastwood
    • + 28

    Този е криминално тъп. Как противоречи на какъвто и да било закон споделеното пътуване? Хората пътуват заедно и си делят парите за гориво - та това е поведение, което даже е редно да се стимулира като икономично и екологично.
    Дори и да приемем, че някой извлича някаква печалба от това в размер на грандиозни десетки левове, няма сила на света, която да може да спре това явление. Да влагаше тия усилия в изсветляване на доходите на такситата и транспортните фирми, цена нямаше да има.

    Нередност?
  • hakamoto
    • + 17

    Тия е време да си ходят, вече съвсем изтрещяха!

    Някой трябва да обясни на тая стара номенклатура министър Московски, че живее в 21 век и ако не може да свикне с някои неща като споделеното пътуване е по-добре да се маха защото за цял мандат по-безполезен лицемерен търтей от него едва ли ще се намери. При неговия мандат: вдигнаха винетките, плащахме рекордно скъпи горива при рекордно ниски цени на петрола, направиха най-некъдърния гаф с БДЖ, цената на билета за градски транспорт в София стана 1.60 ... може да се изброяват още много "постижения" ...

    Май няма друг министър, на който като му разгледаме постиженията да можем спокойно да кажем "при социалистите/комунистите беше по-добре".

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата

Снимка на деня

Снимка на деня