Министър Московски поиска забрана на сайтовете за споделено пътуване

Питаме ви - ползвате ли подобен тип превоз и какво смятате за идеята за забрана

Министърът на транспорта Ивайло Московски се обяви* за затваряне на сайтовете за споделено пътуване, съобщи днес Дневник. Това е станало на среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, на която са били обсъдени мерки за противодействие на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.

Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова между 3000 и 5000 души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци. В момента групи в социалните мрежи и сайтове предлагат споделен транспорт по определени направления, като цената е доста по-ниска от тази на автобусите, но обикновено превозът е с леки автомобили. Пътуващите от София до Бургас например плащат по 20 лева, докато масовата цена при рейсовете е около 30 лева, като се пътува поне два часа повече

Участниците в разговорите са се разбрали да бъде направен преглед на националната транспортна схема и да бъдат коригирани дестинации, спирки, както и места за качване в автобусите, така че да бъдат доволни превозвачите и пътниците

Социалните мрежи са пълни с групи и страници за споделено пътуване, като обикновено интересът е голям, а членовете - многобройни. Ползващите подобен тип превоз споделят предимствата на такава форма на пътуване: по-бързо, по-удобно и по-изгодно. Противниците изтъкват ред причини, сред които и неяснота кой носи отговорност при евентуален пътен инцидент, при което има пострадали пътници в превозното средство.

Интересно ще ни бъде да споделите с нас - ползвате ли подобен тип транспорт? Защо? Какви са преимуществата? Какви са притесненията ви, ако имате такива?

Питаме ви: Какво смятате за идеята за затваряне на сайтовете за споделено пътуване?

Припомняме ви няколко интересни текста от архива на "Капитал", в които сме засегнали темата за т.нар. sharing economy или "икономика на споделянето", към която принадлежи и споделения транспорт:

Дайте да дадем

"Икономиката на споделянето" - една от десетте идеи, които ще променят света според сп. Time

Споделяй и владейКак новата икономика променя всичко: бележки от първата SHARE конференция в Сан Франциско

Заплаха или възможност?

Навлизането на disruptive бизнес-моделите

Продукти умират, продукти се раждат

Все повече предприемачи пробиват с онлайн платформа и интересен бизнес модел, без да е нужна скъпа технологична иновация
*допълнение: В крайна сметка се оказа, че няма идея за забрана на сайтовете и групите в социалните мрежи, през които хора предлагат споделено пътуване, за да си разделят транспортните разходи. Недоволството е само срещу "предриемачите", които под прикритието им, правят бизнес. Това обявиха представители на автобусните превозвачи и Министерството на транспорта в отговор на въпроси на "Дневник" по повод информация от срещата им вчера, че заедно са обсъждали затварянето на такива сайтове.

Подробностите вижте в сайта на "Дневник": На прицел ли са споделените пътувания
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


20 коментара
  • 1
    afanko avatar :-P
    afanko

    Оня ден качих хора до Варна с моята кола. Миналият месец се прибрах от Виена, защото нямаше нито автобус, нито самолет. Качвам стопаджии ако ми махнат. Не виждам лошо и в този начин на придвижване. Групите във ФБ ще станат затворени и нещата стават лесни.
    Има един въпрос, че полулегални превозвачи публикуват в тези групи, но така или иначе не може без мърша.

  • 2
    pirosog avatar :-P
    Пиросог

    Дори "смотаната" Русия, която все плюем, не са забранили този вид превоз на пътници. В Германия и Австрия да не говорих.

    И аз пътувах от Австрия до Германия с нелегален транспорт, но това е 1 на 1000, и обикновено ги хващат. По-лесно им е да го забранят, вместо да ловят нарушителите ли? Може би не им достигат кадри.

    Пълни, и в буквален и в преносен смисъл, иди*ти.

  • 3
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Доводите на администрацията са несериозни, немотивирани и определено лобистки спрямо големите такси компании.

    Не се декларират приходи и не се облагат с данък?
    Ами и огромната ОК супертранс всъщност е собственост на някоя/и от фирмите в офшорното кълбо около ПИБ, която по документи е собственост на прочутия кипърски бедняк Георгиу Георгиу. И доколкото имам впечатления от таксита - едва ли приходите им са на светло.


  • 4
    ket1426330003394471 avatar :-|
    Straxil89

    Живея в Дания и ползвам местния сайт gomore.dk. Не че им е лош публичният транспорт,напротив много е готин даже - безпл уай-фай, контакти навсякъде,кафе и чай и тн. Просто е много скъп,дори за датчаните. Супер много хора ползват gomore особено за дълги (доколкото има такива в Дания :Д) разстояния. Хем е по-тънко (чети евтино), хем по-бързо,хем си лафиш с някви хора. Не виждам нищо лошо, стига да се облага по някакъв начин.

  • 5
    bzm avatar :-P
    bzm

    И как ще забрани групите във Фейса,въздухара Московски! Тези са абсолютни дебили! рядко тъпи министри и да каже кой опъна чадъра над ДАИ?

  • 6
    georgiew7 avatar :-(
    Teodor Georgiev

    Цяла Европа се предвижва по този модел, но ние естествено трябва да бъдем различни...До фалити на автобусни компания няма да се стигне, опитите за сплашване най-вероятно ще бъдат неуспешни. В Германия bla bla car е един истински хит сред начините за предвижване...

  • 7
    t_ avatar :-|
    t_

    Страшни идеи, страшни превозвачи, страшна раута! В най - върло капиталистическите страни даже го стимулират споделеното пътуване, ние ще го забраняваме, щото някой нахал е решил да печели още повече и се ядосва, че хората си намират евтини алтернативи. Лошо Москов, лошооо...

  • 8
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev

    Основни предимства на споделените пътувания са по добра цена, повече гъвкавост, по-бързо придвижване. София - Бургас с кола е 3 часа с рейс 5-6 часа? Автобусите са често мръсни и неудобни. Особено за хора с дълги крака като мен. Виж ако имаше бърз влак стрела София - Бургас за 1 или 2 часа, не бих се качил нито на кола, нито на рейс. Ама на тъпа държава сме и не развиваме ЖП транспорта. Дори в София няма С-Бан за градски транспорт. Толкова еврофондове има, как не се намериха пари за ЖП връзка София -Бургас със скорост 300км/ч да е влака?

  • 9
    clint_eastwood avatar :-|
    clint_eastwood

    Този е криминално тъп. Как противоречи на какъвто и да било закон споделеното пътуване? Хората пътуват заедно и си делят парите за гориво - та това е поведение, което даже е редно да се стимулира като икономично и екологично.
    Дори и да приемем, че някой извлича някаква печалба от това в размер на грандиозни десетки левове, няма сила на света, която да може да спре това явление. Да влагаше тия усилия в изсветляване на доходите на такситата и транспортните фирми, цена нямаше да има.

  • hakamoto

    Тия е време да си ходят, вече съвсем изтрещяха!

    Някой трябва да обясни на тая стара номенклатура министър Московски, че живее в 21 век и ако не може да свикне с някои неща като споделеното пътуване е по-добре да се маха защото за цял мандат по-безполезен лицемерен търтей от него едва ли ще се намери. При неговия мандат: вдигнаха винетките, плащахме рекордно скъпи горива при рекордно ниски цени на петрола, направиха най-некъдърния гаф с БДЖ, цената на билета за градски транспорт в София стана 1.60 ... може да се изброяват още много "постижения" ...

    Май няма друг министър, на който като му разгледаме постиженията да можем спокойно да кажем "при социалистите/комунистите беше по-добре".


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата