С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 18 апр 2016, 18:23, 11385 прочитания

Министър Московски поиска забрана на сайтовете за споделено пътуване

Питаме ви - ползвате ли подобен тип превоз и какво смятате за идеята за забрана

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Министърът на транспорта Ивайло Московски се обяви* за затваряне на сайтовете за споделено пътуване, съобщи днес Дневник. Това е станало на среща с представители на Националното сдружение на автобусните превозвачи, на която са били обсъдени мерки за противодействие на сивия сектор и нерегламентирания превоз на пътници.

Според председателя на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова между 3000 и 5000 души извършват подобни услуги, като голяма част от тях не плащат данъци. В момента групи в социалните мрежи и сайтове предлагат споделен транспорт по определени направления, като цената е доста по-ниска от тази на автобусите, но обикновено превозът е с леки автомобили. Пътуващите от София до Бургас например плащат по 20 лева, докато масовата цена при рейсовете е около 30 лева, като се пътува поне два часа повече


Участниците в разговорите са се разбрали да бъде направен преглед на националната транспортна схема и да бъдат коригирани дестинации, спирки, както и места за качване в автобусите, така че да бъдат доволни превозвачите и пътниците


Социалните мрежи са пълни с групи и страници за споделено пътуване, като обикновено интересът е голям, а членовете - многобройни. Ползващите подобен тип превоз споделят предимствата на такава форма на пътуване: по-бързо, по-удобно и по-изгодно. Противниците изтъкват ред причини, сред които и неяснота кой носи отговорност при евентуален пътен инцидент, при което има пострадали пътници в превозното средство.

Интересно ще ни бъде да споделите с нас - ползвате ли подобен тип транспорт? Защо? Какви са преимуществата? Какви са притесненията ви, ако имате такива?



Питаме ви: Какво смятате за идеята за затваряне на сайтовете за споделено пътуване?



Припомняме ви няколко интересни текста от архива на "Капитал", в които сме засегнали темата за т.нар. sharing economy или "икономика на споделянето", към която принадлежи и споделения транспорт:

Дайте да дадем
"Икономиката на споделянето" - една от десетте идеи, които ще променят света според сп. Time

Споделяй и владей
Как новата икономика променя всичко: бележки от първата SHARE конференция в Сан Франциско

Заплаха или възможност?
Навлизането на disruptive бизнес-моделите

Продукти умират, продукти се раждат
Все повече предприемачи пробиват с онлайн платформа и интересен бизнес модел, без да е нужна скъпа технологична иновация

*допълнение: В крайна сметка се оказа, че няма идея за забрана на сайтовете и групите в социалните мрежи, през които хора предлагат споделено пътуване, за да си разделят транспортните разходи. Недоволството е само срещу "предриемачите", които под прикритието им, правят бизнес. Това обявиха представители на автобусните превозвачи и Министерството на транспорта в отговор на въпроси на "Дневник" по повод информация от срещата им вчера, че заедно са обсъждали затварянето на такива сайтове.

Подробностите вижте в сайта на "Дневник":
На прицел ли са споделените пътувания

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Снимка на деня Снимка на деня

Папа Франциск е на посещение в Азия

21 ное 2019, 357 прочитания

Снимка на деня Снимка на деня

Малта арестува един от най-влиятелните бизнесмени в страната за убийството на журналистката Дафне Галиция

20 ное 2019, 995 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Седмицата" Затваряне
Вечерни новини: 18 април

Стотици мигранти са се удавили в Средиземно море, съобщи италианският президент Серджо Матарела; Гражданските патрули да бъдат "канализирани" щом искат да охраняват границата; Инспектори на Националната агенция за приходите (НАП) започват проверки на фирми

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10