Вечерни новини: 3 септември
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Вечерни новини: 3 септември

KCNA

Вечерни новини: 3 септември

Северна Корея потвърди, че е извършила най-мощния досега ядрен опит; Движението на автомобили и на градския транспорт по столичния бул. "Прага" вече е възстановено; Вицепремиерът Валери Симеонов ще внесе документи в прокуратурата за оспорване на приватизационния договор за "Параходство БМФ"; Разширението на автомагистрала "Тракия" може да започне след въвеждането на тол-системата

4024 прочитания

KCNA

© KCNA


1.3 млрд. лв. достига сумата, нужна за цялостното технологично обновление на БДЖ, а при по-консервативна прогноза - около 800 млн. лв. Това сочи анализ, изготвен съвместно от експерти от БДЖ, транспортното министерство и университети, съобщи изпълнителният директор на дружеството Владимир Владимиров.

Северна Корея потвърди, че е извършила най-мощния досега ядрен опит

Северна Корея потвърди, че в неделя е извършила най-мощния успешен ядрен опит. Според съобщението тестът е на водородна бомба, която може да бъде монтирана на междуконтинентална балистична ракета. Пхенян и преди е обявявал изпробване на водородна бомба, но не е предоставял доказателства за това. Това е шестият ядрен взрив от 2006 г. насам и четвъртият при Ким Чен Ун. Японската метеорологична агенция обяви, че земетресенията с магнитуд 6.3 същия ден са предизвикани от ядрения опит. Това значи, че ефектът от взрива е 10 пъти по-силен от този при предишния ядрен тест през септември, когато трусът бе от 5.3-а степен. Предварителните оценки са, че взривеното устройство е с мощност около 100 килотона - около 5 пъти повече от бомбата, хвърлена над Нагасаки през 1945 г.

Вицепремиерът Валери Симеонов ще внесе документи в прокуратурата за оспорване на приватизационния договор за "Параходство БМФ". Това съобщи той във Варна, цитиран от БТА, като уточни, че до дни предстои да бъде комплектованата документацията за оспорването на приватизационния договор, сключен през 2008 г. Вицепремиерът за пръв път публично изказа съмненията си за сделката преди два месеца. Тогава в телевизионно интервю той обяви, че условията за приватизацията не се изпълняват - повечето кораби са нарязани на скрап, а вместо 2360 служители сега в компанията работели само 124. Собственик на параходството е компания на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Кирил Домусчиев обясни намалението на броя на корабите и на персонала с икономическата криза. Моряшкият синдикат също се обяви в защита на компанията.

При предсрочно прекратяване на договорите с мобилните оператори клиентите ще заплащат три месечни такси, а не за всички месеци до датата на изтичането му. Това съобщи председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков, цитиран от БТА. Той уточни, че след дълги разговори и с приноса на Комисията на защита на потребителите са били убедени два от операторите - ако искаш да си прекратиш предсрочно договора, да заплатиш неустойка за три месеца, независимо колко остава от него.

Движението на автомобили и на градския транспорт по столичния бул. "Прага" вече е възстановено, макар че работата не е напълно завършена. В следващите дни ще се изграждат нови тротоари от двете му страни. Столичната община предвиждаше ремонтът да бъде удължен до 7 септември, но след като към края на август Министерството на културата разреши паветата по него да бъдат заменени с асфалт, започна полагането на новата настилка. Продължава цялостният ремонт на бул. "Шипченски проход", в участъка от бул. "Асен Йорданов" до ул. "Иван Димитров-Куклата". Работи се по пътното платно в посока жк "Дружба". Предвижда се ремонтът там да приключи преди 15 септември, казват от общината.

Разширението на автомагистрала "Тракия" може да започне след въвеждането на тол-системата. Това стана ясно от изказване на премиера Бойко Борисов във Варна. "Мисля си как, заработи ли тол-системата, магистрала "Тракия" до Пловдив да я направим в 6 ленти, с още една допълнителна лента", каза Борисов. По думите му магистралата е твърде натоварена - с 45-50 хил. коли на денонощие. За пръв път за разширение на трасето от София до Пловдив съобщи строителният министър Николай Нанков през юли. Кога ще бъде изпълнена тол-системата обаче към момента не е известно заради множеството обжалвания на поръчката. В момента са подадени шест оферти от кандидати да я изграждат.

Спортният министър Красен Кралев обяви, че ремонтните дейности на Зимния дворец в София трябва да започнат до края на месец септември и да приключат в рамките на шест месеца. Прогнозната стойност на ремонта е 4 милиона лева. Той отново посочи, че графикът е съгласуван с Българската федерация по кънки, Българската федерация по хокей на лед и всички спортни клубове в столицата, които провеждат тренировъчен процес на спортния обект. Спортният министър наблегна на това, че сградата и залите й не са били предмет на сериозна реконструкция от изграждането им в средата на 80-те години на миналия век. По думите на Кралев анализите и констатациите, отразени в доклад на общинската комисия за проверка и контрол по спазването на инженерните и технически изисквания на спортните обекти, съоръжението е "доста амортизирано и в незадоволително състояние".

Прахосмукачките, които използват повече от 900 вата мощност и надвишават 80 децибела шум, вече са забранени за продажба в Европейския съюз, съобщи БНР. Противници на решението твърдят, че няма как един дом да бъде изчистен добре, ако хората трябва да си купуват уреди с по-ниска мощност. Според енергийни експерти обаче най-добрите машини с ниска мощност чистят точно толкова качествено, колкото тези с висока мощност. Те твърдят още, че някои производители нарочно увеличават количеството електричество, което уредите им използват, защото потребителите свързват високата мощност с по-добра ефективност. От Европейската агенция за околна среда твърдят, че това е погрешно схващане и представят данни, че използването на прахосмукачки с по-ниска мощност ще доведе до спестяването на 20 теракиловатчаса електричество на година до 2020 г.

1.3 млрд. лв. достига сумата, нужна за цялостното технологично обновление на БДЖ, а при по-консервативна прогноза - около 800 млн. лв. Това сочи анализ, изготвен съвместно от експерти от БДЖ, транспортното министерство и университети, съобщи изпълнителният директор на дружеството Владимир Владимиров.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.