Защо има по-малко заети в рекламата, какво правят севернокорейски програмисти по цял свят и какъв е новият продукт на Nintendo
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Защо има по-малко заети в рекламата, какво правят севернокорейски програмисти по цял свят и какъв е новият продукт на Nintendo

Shutterstock

Защо има по-малко заети в рекламата, какво правят севернокорейски програмисти по цял свят и какъв е новият продукт на Nintendo

4+1: Четири идеи за четене и една за подкаст

2215 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


ЧЕТИРИ ИДЕИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Ще намалее ли рекламата с 30% след пет години

През 70-те години американците виждат 500 реклами на ден, днес числото е 5000. Въпреки бума на рекламната индустрия в САЩ се наблюдава интересна тенденция - броят на заетите в сектора отбелязва спад за четвърта поредна година. Обяснението на тенденцията четете тук. Още една интересна прогноза идва от chief growth officer-а на Publicis, който - парадоксално за позицията си - предвижда рекламните бюджети да намалеят с 30% през следващите пет години - вижте тук.

В помощ на режима

Според мнозина WannaCry - вирусът, който засегна десетки институции и бизнеси по целия свят, е дело на Северна Корея. Правилният отговор може да остане тайна завинаги, но е факт, че режимът на Ким Чен Ун инвестира усилено в обучението на програмисти, както и внедряването им в други държави. Как и с каква цел, разказва Bloomberg.

Нов успех за Nintendo?

Картонен аксесоар, към който закачате конзолата Switch. Това е новият продукт на Nintendo. На фона на технологичния напредък идеята може да изглежда морално остаряла, но според Quartz Labo се включва успешно на пазара.

По-лесният начин за събиране на данни

"Доволни ли сте от обслужването" - почти всеки е виждал подобен терминал в ресторант или бензиностанция. Симплистичната идея за събиране на данни от клиентите всъщност се доказва като успешен бизнес навсякъде по света, смята авторът на този текст.

И ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Капитализъм в тайна

Годината е 1978 г. На фона на всеобщ недоимък група фермери в Китай решават да сключат таен договор помежду си - ако някой пожъне повече реколта, може да запази част от нея. Срещат се на тайни места, а документа скриват. Години по-късно се смята, че фермерите дават началото на революция в китайската икономика. Подкастът на Planet Money чуйте тук или долу:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK