Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Задава ли се електромобилна революция, защо национализацията на бизнеса на ЧЕЗ е малко вероятна, кои са по-интересните заглавия на "София филм фест 22" и още

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В много държави по света думата електромобилност от години се повтаря като мантра за задаващата се следваща голяма революция в придвижването на хора и товари. Но колкото и обикновените хора да мечтаят за изчезване на вредните емисии, а политиците – да се прекъсне зависимостта от петрола, трезвите очаквания поне в следващите години са по-скоро за еволюция – растежът ще е постепенен и ще зависи от сътрудничеството на много играчи – държавни, местни и корпоративни. Такива бяха и основните изводи в организираната от "Капитал" конференция "Е-мобилност и бъдещето на транспорта в града".

Вероятността държавата да влезе в сделката за ЧЕЗ изглежда все по-малка. От една страна, чешкият продавач почти сигурно няма да се съгласи заради многомилионното дело, което води срещу България. От друга, стои и въпросът дали данъкоплатците са склонни да платят сума, която в най-щедрия вариант е огромното число от 1 млрд. лв. Съществува и принципният проблем с доказаната неспособност на държавата да управлява бизнес – НЕК, БДЖ и НКЖИ са само част от примерните. Затова по-възможната реакция изглежда приемането на нова регулация, с която държавата да възпре или поне да следи изкъсо избрания бъдещ собственик "Инерком" на Гинка Върбакова.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове