4+1 | Ще излезе ли YouTube от собствения си капан, кой разби монопола на Luxottica и (онлайн) околосветско пътешествие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Ще излезе ли YouTube от собствения си капан, кой разби монопола на Luxottica и (онлайн) околосветско пътешествие

Shutterstock

4+1 | Ще излезе ли YouTube от собствения си капан, кой разби монопола на Luxottica и (онлайн) околосветско пътешествие

Четири идеи за четене и една за подкаст

1762 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Проблемът, който YouTube си създаде

Конспиративни теории, екстремистки възгледи и неподходящо за деца съдържание - с такава тематика са много от видеата в YouTube. Основният проблем на компанията е, че колкото повече време потребителите прекарват на сайта, толкова по-вероятно е да попаднат на такова съдържание. Защото това е дизайнът на YouTube. По темата четете тук.

Работохолизъм или просто удоволствие от работата

Работохолизмът не е поведение, а състояние, смята професорът по мениджмънт към Университета в Пенсилвания Нанси Ротбард. Работохолиците мислят за задълженията си постоянно и са неспокойни, когато не работят. Повече по темата четете в текста на Quartz (+тест).

Около света онлайн

През май 2017 г. братята Оли (8) и Хари (5) предприемат околосветско пътешествие. С помощта на баща им двамата пускат по море кораб играчка, оборудван с GPS. Това е едно от 500-те "предизвикателства", които родителите на децата измислят за тях. Идеята – да ангажират момчетата в смислени занимания.

Какво да четем

Кратка класация на най-добрите нови книги за икономика и финанси от The Economist. На първо място е книгата на Ханс Розлинг, за която споменахме наскоро, а останалите са подредени по азбучен ред. Вижте тук.

ЕДНА ЗА ПОДКАСТ

Очила за всеки

Ако има нещо, за което всички са съгласни, това е, че очилата са изключително скъп продукт. Причината зад това е, че една компания – Luxottica, държи преобладаващата част от пазара. Но има компании, които успяват да преборят монопола. Като Warby Parker например. Историята зад успеха на компанията чуйте от самите основатели в подкаста тук или долу:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK