4+1 | Новият път на коприната, защо американците са тъжни и най-голямата батерия в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Новият път на коприната, защо американците са тъжни и най-голямата батерия в света

Shutterstock

4+1 | Новият път на коприната, защо американците са тъжни и най-голямата батерия в света

Четири идеи за четене и една за подкаст

2567 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Новият път на коприната

Изминаха почти четири години, откакто китайският президент Си Дзинпин лансира прословутата си стратегическа концепция за "новия път на коприната". Програмата има за цел да изгради инфраструктура на стойност трилиони долари от Азия до Африка и Европа. Това включва железопътни линии, пристанища, магистрали, енергийни проекти, а вече все по-често се случва и да бъдат изстрелвани спътници. Повече по темата прочетете тук.

Защо американците са тъжни?

Процентът на самоубийствата в САЩ се е увеличил с близо 30% за по-малко от 20 години. Тази статистика излезе на дневен ред след злополучните събития през изминалата седмица с Кейт Спейд и Антъни Бурдейн. Това доведе ново разбиране на бързорастящия проблем относно самоубийствата в САЩ, която е десетата водеща причина за смърт сред всички американци. Прочете повече в текста на Quartz.

Градовете, които никога не станаха реалност

Какво щеше да бъде, ако плановете на известни архитекти за градове, които никога не се изграждат, се превърнат в реалност? Нереализираните планове се оказват нещо повече от стари идеи. Те напомнят на хората как светът, толкова сигурен за нас сега, лесно би могъл да бъде различен. Разказва The Atlantic.

Роботът, който пазарува вместо нас

Британската компания Ocado развива робот, който ще може да пазарува вместо нас. От потребителска гледна точка той ще позволи на клиентите да пазаруват по-персонализирано. Така например типичната поръчка в Ocado се състои от 50 продукта и хората често пазаруват повече от веднъж седмично. Следователно възможно най-бързото пазаруване на 50 продукта крие множество възможности за изкуствения интелект да прогнозира какво искат потребителите, преди самите те да го знаят. Повече по темата прочетете в текста на Bloomberg.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Най-голямата батерия в света

Калифорния генерира толкова много слънчева енергия, че някои дни тя е повече, отколкото хората могат да използват. Излишната енергия може да захрани цяла държава, но за жалост тя не може да се складира. Някои от най-големите американски енергийни компании се опитват да разработят гигантска литиева батерия. Но има и друг начин да бъде създадена такава. Какъв е той чуйте в подкаста тук или долу:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK