Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Всяка година над 500 пияни шофьори отиват зад решетките и това е безсмислено, от офисите на Цветан Василев са раздавани пари в пликове, 5 уикенд дестинации и още

2652 прочитания

© Надежда Чипева


Темата за борбата с тежките катастрофи винаги е била една от любимите дъвки на политиците. Промените в Наказателния кодекс и Закона за движение по пътищата не са на дневен ред само когато парламентът е разпуснат. Пращането на хора в затвора е очевидното решение според политиците.

Липсата на адекватна статистика и още по-малко на задълбочено проучване за причините, влияещи на динамиката на пътните произшествия, обаче превръща законодателния процес по темата в алхимия. Криминологията отдавна е отстъпила път на популизма и аргументацията, базирана на очевидната самодостатъчност. Освен че подобен законодателен подход не решава проблема с пътния травматизъм, той влече със себе си и други бели.

На кого са раздавани пари от КТБ в пликове? "В България корупцията не се насажда от бизнеса. В България корупцията върви отгоре по вертикалата надолу" - това каза миналата седмица насред маратонско 4-часово видеоинтервю за иначе слабопопулярния YouTube канал "Най-добрите" банкерът Цветан Василев. Той беше попитан от зрител да назове имената на всички политици и длъжностни лица, на които е давал пари с точни суми, и очевидно бягаше от конкретика. Нито съдържанието на този отговор, нито интонацията на Василев обаче хвърлят съмнение, че е съществувала практика за раздаване на пари в пликове. По-късно в разговора той прехвърля топката към своя някогашен партньор Делян Пеевски, който му е разказвал и показвал цял списък, по който разнасял месечно суми не само за главния прокурор Сотир Цацаров (по 100 хил. евро), а "там са и цветлин-йовчевци, и писанчевци, и сарафовци".

Пет фонда за рисков капитал, но с почти свършил ресурс. Такава беше ситуацията допреди дни. Но младите предприемачи имат нов голям вариант за финансиране. От миналата седмица основният играч на тази сцена - Европейският инвестиционен фонд (ЕИФ), извади новата си финансова инжекция и я даде в ръцете на "БрайтКап венчърс" - шестия поред фонд за рисково инвестиране. Тя ще е с мощност 25 млн. евро и може да влее живец още през есента на тази година. Европейската институция анонсира готовност да предложи и други опции за финансиране на стартъпи, но хоризонтът за това не е конкретен.

Красен Кюркчиев е изпълнителен директор на компанията за бързооборотни стоки "Фикосота синтез", част от "Фикосота холдинг", който създава заедно с брат си Жечко. Развива групата до един от най-големите производители в България, изнасяща на десетки пазари – днес холдингът има три основни направления на производство - почистващи препарати и храни (през "Итал фууд"), както и битови електроуреди ("Теси"). Какво каза Кюркчиев пред "Капитал" четете тук.

С все по-широкото навлизане на нискотарифните авиокомпании в България броят на чуждите туристи тук рязко нарасна. Но далеч по-голям е обратния ефект - на българите, пътуващи в чужбина. Самолетните билети никога не са били толкова евтини, а посещението на някоя европейска столица или мегаполис за дълъг уикенд е достъпно за всеки, особено в комбинация със спане през Airbnb или Booking. В "Капитал" избрахме пет от най-посещаваните европейски дестинации в различни части на континента. Спряхме се на септември за примерен период след глъча на лятото и преди студените есенни и зимни месеци. Естествено цените са ориентировъчни и зависят от много фактори. Вижте дестинациите тук.

Темата за борбата с тежките катастрофи винаги е била една от любимите дъвки на политиците. Промените в Наказателния кодекс и Закона за движение по пътищата не са на дневен ред само когато парламентът е разпуснат. Пращането на хора в затвора е очевидното решение според политиците.

Липсата на адекватна статистика и още по-малко на задълбочено проучване за причините, влияещи на динамиката на пътните произшествия, обаче превръща законодателния процес по темата в алхимия. Криминологията отдавна е отстъпила път на популизма и аргументацията, базирана на очевидната самодостатъчност. Освен че подобен законодателен подход не решава проблема с пътния травматизъм, той влече със себе си и други бели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK