4+1 | Колко опасен е езикът на омразата, как се произвеждат дрехи от пластмаса и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Колко опасен е езикът на омразата, как се произвеждат дрехи от пластмаса и още

Снимка от сблъсъците в Шарлотсвил, когато млада жена беше убита.

4+1 | Колко опасен е езикът на омразата, как се произвеждат дрехи от пластмаса и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

1778 прочитания

Снимка от сблъсъците в Шарлотсвил, когато млада жена беше убита.

© Shutterstock


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Колко струва неограничената информация

Благодарение на технологичния напредък ограничение на достъпа до информация днес практически липсва. Цената на това обаче може да се окаже собственото ни умение за концентрация и критично мислене. Текстът е на Тhe Atlantic от 2008 г., но все така актуален.

Ефектът на думите

Според д-р Ричард Фрийдман случилото се миналата година в Шарлотсвил и преди седмици в Питсбърг е ярък пример за реалните последствия от използването на езика на омразата. В текста си за New York Times Фрийдман насочва към няколко изследвания на свои колеги, които показват как точно реториката на десни политици влияе върху поведението на хората и защо е редно да вземем това насериозно.

Дрехи от пластмаса

Близо половината от продукцията на компанията за спортно облекло Paragon (50 хил. бройки месечно) се произвежда от рециклирани пластмасови бутилки. За компанията и нейния креативен основател разказва Quartz.

Време за реклама

В началото на този месец се навършиха 90 години от създаването на емблематичния герой на Уолт Дисни Мики Маус. Как компанията използва годишнината за маркетинговите си цели четете на този линк.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Изненадващо рентабилни

Оказва се, че сред всички жанрове във филмовото изкуство филмите на ужасите са най-успешни. Чуйте защо в този епизод на The indicator тук или долу:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    blurred avatar :-?
    blurred

    Поздравления! Супер готина рубрика 4+1!

    И едно предложение за ъпгрейд: замисляли ли сте се да направите от това периодичен имеил бюлетин? Или RSS фийд?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK