4+1 | Как компаниите ни следят и оценяват като клиенти, образователното разединение в САЩ нараства и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Как компаниите ни следят и оценяват като клиенти, образователното разединение в САЩ нараства и още

Shutterstock

4+1 | Как компаниите ни следят и оценяват като клиенти, образователното разединение в САЩ нараства и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2061 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Все по-различни

Републиканската партия традиционно печели гласовете на белите американци без висше образование, докато демократите взимат гласовете на по-високо образованите. Данните от междинните избори, които се проведоха тази седмица, показват, че при президента Тръмп това разделение нараства. Разказва The Atlantic.

Морално грешно

Преди повече от 150 години английският философ Уилям Клифърд казва, че хората са морално задължени да вярват единствено на това, което е подкрепено с факти. Въпреки че днес практически имаме цялото знание на света на една ръка състояние, може би е време да си припомним аргументите на Клифърд. Четете тук.

Архитектура, която обединява

Има много начини управата на един град да свърже развитите квартали с по-изостаналите. Като да построи огромна библиотека на границата на две такива зони, какъвто е случаят в Калгари, Канада. Повече четете в CityLab.

Може би са те?

Влезлият преди месеци в Слънчевата система астероид Оумуамуа е първият документиран обект от междузвездното пространство. Сега учени от реномирани университети твърдят, че Оумуамуа може да е "пратен" тук. Четете в Guardian.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Колко струват клиентите

Customer Lifetime Value или просто колко ще спечели една компания от даден клиент през целия му живот. CLV не е просто ненужна информация в статистиките, а начинът, по който компаниите определят колко да инвестират в нас като клиенти. Повече по темата чуйте в епизода на The Indicator на сайта на NPR или долу:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK