4+1 | Защо не сме толкова умни, колкото си мислим, политически пристрастия в алгоритмите на Google и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Защо не сме толкова умни, колкото си мислим, политически пристрастия в алгоритмите на Google и още

Pexels

4+1 | Защо не сме толкова умни, колкото си мислим, политически пристрастия в алгоритмите на Google и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2143 прочитания

Pexels

© Pexels


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Не сме толкова умни, колкото си мислите

Човешката адаптивност израства от обмяната на знания между индивидите в обществото. Това ни кара да мислим, че знаем много повече, отколкото всъщност разбираме. Опитайте се да обясните точно как работи дори най-простата електрическа инсталация или как работи колата ви и веднага осъзнавате, голяма част от знанията ни са повърхностни. Прочете повече в The Economist. (Статията може да е защитена от paywall.)

Политическата пристрастност на Google

Генералният директор на Google Сундар Пичай ще трябва да защитава алгоритмите на платформата си пред американския Конгрес следващата седмица. Причината е съмненията на републиканското мнозинство, че Google внася политически пристрастия в резултатите от търсенията. Статия на Verge проследява дългия и мъчителен процес и скандали около Google в политиката.

Цената на балонни анимационни герои

Всяка година по случай Деня на благодарността през Ню Йорк минава парад с огромни балонни животни и анимационни персонажи. Парадът е любима традиция и от началото се прави от компанията Macy, която го представя като дар към Ню Йорк. Събитието обаче блокира големи части от космополитния град, създава проблеми за полицията и изглежда струва много милиони долари. Прочете повече тук.

Какво точно е Русия ? Дългата кампания за национална идентичност

По-рано тази година пет руски неправителствени организации, някои от които с отявлени връзки с Кремъл, започнаха национална кампания да се преименуват 47 от летищата в Русия на исторически фигури. Кампанията "Великите имена на Русия" се опитва да отговори на ключовия въпрос каква е общата национална идентичност на Русия след краха на СССР. Един от по-интересните резултати беше движение да се преименува местното летище на любима рок звезда, за жалост блокирано от Кремъл. Прочете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Сложното наследство на Джордж Буш-старши

Вече покойният Джордж Буш-старши е уважаван и харесван президент и от републиканците, и от демократите в САЩ. Защо тогава печели само един мандат? Дискусия за живота и президентството на Буш-старши, както и най-новите развития в разследването на специалния прокурор Робърт Мълър може да чуете в политическия подкаст Pod save America.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

В шредера на популизма

В шредера на популизма

КапиталНО

КапиталНО

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK