4+1 | Най-влиятелният човек в Силициевата долина за изкуствения интелект, 10-годишното предизвикателство във Facebook и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Най-влиятелният човек в Силициевата долина за изкуствения интелект, 10-годишното предизвикателство във Facebook и още

Pexels

4+1 | Най-влиятелният човек в Силициевата долина за изкуствения интелект, 10-годишното предизвикателство във Facebook и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

3109 прочитания

Pexels

© Pexels


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Най-влиятелният човек в Силициевата долина

Когато става дума за най-влиятелния човек в Силициевата долина, може би си мислите за Илън Мъск или Джеф Безос, може би Марк Зукърбърг. Титлата обаче принадлежи на Масайоши Сон от японската SoftBank, чиято визия за утопия, поддържана от изкуствен интелект, е по-напредничава (или налудничава) от визиите на гореизброените милиардери. Масайоши Сон иска да похарчи стотици милиарди долари, за да я реализира. Прочетете повече тук.

10-годишното предизвикателство на Facebook - безобидно меме?

Най-новата мода във Facebook е да се споделят лични снимки с разлика от 10 години, за да се демонстрира израстването или напредъка във възрастта. Една сравнително конспиративна теория обаче твърди, че това може да е трик да се генерира огромно количество информация за развитието на софтуер за лицево разпознаване - което само по себе си не е лошо нещо, но повдига интересна дискусия за личната поверителност. Прочетете повече тук.

Враговете на ГМО си мислят, че разбират най-много от наука - грешат

Скорошно проучване съпоставя научната образованост на гражданите с мненията им за ГМО продукти. Едно от откритията е, че колкото по-екстремно против са мненията на запитаните, толкова по-малко факти могат да цитират. В същото време убедеността им в собственото им научно превъзходство е отговарящо висока на липсата на знания. С две думи - Дънинг-Крюгер. Прочетете повече тук.

Вместо да купуват коли, китайците ги споделят

Този декември продажбите на коли в Китай бяха с 20% по-ниски спрямо същия период от миналата година - това предизвиква притеснения в световната автомобилна индустрия. Няма и предпоставки за обръщане на тази тенденция в скоро време. Затова пък в Китай се наблюдава друг феномен - трансформацията на колите от стока в услуга - отварят се все повече компании и схеми за споделяне на коли между граждани. Прочетете повече във Financial Times. (Текстът може да е защитен с paywall.)

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Умните домове на бъдещето

Редакторът на Verge Нилей Пател разговаря с изпълнителния директор на August Джейсън Джонсън за умните ключалки и предизвикателствата пред интеграцията на различни нови технологии в домовете на хората. Също се обсъжда дали всяка компания трябва да събира информацията на потребителите си, за трудностите пред хардуерните компании и още. Чуйте тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK