С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 яну 2019, 17:30, 2903 прочитания

4+1 | Най-влиятелният човек в Силициевата долина за изкуствения интелект, 10-годишното предизвикателство във Facebook и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Най-влиятелният човек в Силициевата долина

Когато става дума за най-влиятелния човек в Силициевата долина, може би си мислите за Илън Мъск или Джеф Безос, може би Марк Зукърбърг. Титлата обаче принадлежи на Масайоши Сон от японската SoftBank, чиято визия за утопия, поддържана от изкуствен интелект, е по-напредничава (или налудничава) от визиите на гореизброените милиардери. Масайоши Сон иска да похарчи стотици милиарди долари, за да я реализира. Прочетете повече тук.


10-годишното предизвикателство на Facebook - безобидно меме?
Най-новата мода във Facebook е да се споделят лични снимки с разлика от 10 години, за да се демонстрира израстването или напредъка във възрастта. Една сравнително конспиративна теория обаче твърди, че това може да е трик да се генерира огромно количество информация за развитието на софтуер за лицево разпознаване - което само по себе си не е лошо нещо, но повдига интересна дискусия за личната поверителност. Прочетете повече тук.

Враговете на ГМО си мислят, че разбират най-много от наука - грешат
Скорошно проучване съпоставя научната образованост на гражданите с мненията им за ГМО продукти. Едно от откритията е, че колкото по-екстремно против са мненията на запитаните, толкова по-малко факти могат да цитират. В същото време убедеността им в собственото им научно превъзходство е отговарящо висока на липсата на знания. С две думи - Дънинг-Крюгер. Прочетете повече тук.

Вместо да купуват коли, китайците ги споделят
Този декември продажбите на коли в Китай бяха с 20% по-ниски спрямо същия период от миналата година - това предизвиква притеснения в световната автомобилна индустрия. Няма и предпоставки за обръщане на тази тенденция в скоро време. Затова пък в Китай се наблюдава друг феномен - трансформацията на колите от стока в услуга - отварят се все повече компании и схеми за споделяне на коли между граждани. Прочетете повече във Financial Times. (Текстът може да е защитен с paywall.)



ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Умните домове на бъдещето
Редакторът на Verge Нилей Пател разговаря с изпълнителния директор на August Джейсън Джонсън за умните ключалки и предизвикателствата пред интеграцията на различни нови технологии в домовете на хората. Също се обсъжда дали всяка компания трябва да събира информацията на потребителите си, за трудностите пред хардуерните компании и още. Чуйте тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Каракачанов и народното творчество Каракачанов и народното творчество

Метафората на торбичките, или как каритакуристите от социалните мрежи се превърнаха в дисиденти

24 яну 2020, 794 прочитания

Какво се случи през седмицата Какво се случи през седмицата

Новият генерален директор на БНР е Андон Балтаков; Сенатът на САЩ започна процеса по импийчмънт на президента Доналд Тръмп; България няма да връща пари за вече построеното по магистрала "Струма"

24 яну 2020, 667 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Седмицата" Затваряне
Снимка на деня

Съдът окончателно отмени правителствените промени в плана за Пирин

Още от Капитал
Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10