4+1 | Доктор Илън и мистър Мъск - за "производствения ад" в Tesla, как да съдим за ефективността на инфлуенсъри и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Доктор Илън и мистър Мъск - за "производствения ад" в Tesla, как да съдим за ефективността на инфлуенсъри и още

Reuters

4+1 | Доктор Илън и мистър Мъск - за "производствения ад" в Tesla, как да съдим за ефективността на инфлуенсъри и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

3314 прочитания

Reuters

© Reuters


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Доктор Илън и мистър Мъск - "производственият ад" в Tesla

През последната година Илън Мъск беше силно разделяща фигура, като негови критици и почитатели наравно бяха шокирани от много от изпълненията му в социалните мрежи. Мъск е известен с фразата "производствен ад", като много бивши и настоящи работещи в Tesla разказват странните му избухвания и склонността да уволнява инженери за най-малката грешка. През последния месец Мъск обяви, че уволнява хиляди работещи в компаниите си, а малко поутихналите критики отново се събуждат. За изключително детайлен поглед от разнообразни гледни точки върху това какво е да работиш за Илън Мъск, прочетете тук.

Как да съдим за ефективността "инфлуенсъри" на брандове

Все по-общоприето е хора в маркетинг индустрията да се самоопределят като "инфлуенсъри". Този нов тип маркетинг реално се състои в това известни личности и брандове да работят заедно, за да разширят обсега на бранда. Докато много брандове са успешни в тази стратегия, не е особено лесно да се изчислят реалните дивиденти от стратегиите включващи социални медии, камо ли ефективността на даден "инфлуенсър" за вашия бранд. Ако искате да научите повече, прочетете тук.

Харуки Мураками и как да задаваме правилните въпроси

Известният японски автор Харуки Мураками е включил кратък разказ на име Cream в броя на New Yorker от тази седмица. В интервю с автора Дебора Трайсман обсъжда мотивите в разказа, странния житейски опит на Мураками и литературните му влияния и колко е важно за пътя ни в живота да задаваме правилните насочващи въпроси. Интервюто и линк към самия разказ може да намерите тук.

Повечето хора някак си все още не знаят базови факти за Facebook

Въпреки всички дискусии за ролята на Facebook в модерния политически живот изслушванията в Конгреса за бизнес практиките на компанията и дългата обществена дискусия за регулация на социалните мрежи, повечето хора все още не знаят почти нищо за Facebook. Проучване на Pew Research показва, че повечето запитани американци дори не знаят, че Facebook събира данни за поведението им, за да може да им предлага персонализирани реклами. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Как науката се "разпространява"

През 1847 г. австро-унгарският доктор Игнар Семелвайс предлага на колегите си революционната идея да си мият ръцете, преди и след прегледа на всеки пациент. Идеята на Семелвайс не се приема добре в лекарските среди въпреки доказателствата, че в клиники, в които се е прилагала, смъртните случаи забележимо намаляват. Защо дори образовани и напредничави за времето си хора отказват да приемат нови идеи и доказателства, че до този момент са грешили? Чуйте повече за психологическите бариери пред нови знания тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK