4+1 | За индустриализацията на интелекта, проблемът принципал-агент в политиката и бизнеса и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | За индустриализацията на интелекта, проблемът принципал-агент в политиката и бизнеса и още

Pexels

4+1 | За индустриализацията на интелекта, проблемът принципал-агент в политиката и бизнеса и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2337 прочитания

Pexels

© Pexels


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Четвъртата индустриална революция

Ако третата индустриална революция се характеризира с индустриализацията на труда и прехвърлянето на голяма част от физическия човешки труд върху машини, посоката на четвъртата е от индустриализацията към интелекта. Финалният резултат би бил почти пълно излизане на продуктивния човешки елемент от повечето професии - въпрос, който прави осмислянето на пазара на труда на близкото бъдеще изключително важен. Прочетете повече в QZ.

Общият проблем на бизнеса, финансите и политиката

Класическият проблем принципал-агент си остава ненапълно разрешен, дали в политиката или на пазара. Кой държи стражите отговорни? Този въпрос важи с пълна сила за модерния бизнес свят. Как правиш един мениджър отговорен пред акционерите на едно дружество? Едно решение е разширение на заплатите на изпълнителните директори на големите компании - това обаче идва със своите проблеми. Прочетете повече в The Economist.

Когато милиардерите постят

Силициевата долина е обсебена от постенето като стратегия за допълнителна продуктивност. Джак Дорси, CEO-то на Twitter, не яде по 22 часа на ден, а понякога издържа и цял ден само на вода. Според лекарите подобни приключения се определят катo хранителни разстройства, но модите на богатите в Долината имат навика да добиват неоправдана популярност. Прочетете повече в The Atlantic.

Не вярвайте много на инфлуенсърите в социалните медии

Зачестяват случаи, в които звезди и други известни хора в социалните медии казват на почитателите си да опитат даден продукт или да отидат на дадено събитие под формата на препоръка. Подобна публичност "няма цена". Освен че има - все по-често регулаторните агенции в САЩ проследяват връзките между инфлуенсърите по социалните медии и рекламата за дадени продукти и събития и задават въпроса: Етичен ли е този вид маркетинг? Прочете повече във Financial Times. (Текстът може да е защитен от paywall.)

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Алтернативните вселени в умовете ни

Най-вероятно непрекъснато създавате алтернативни развои на събитията в главата си, често дори без да осмислите това. В психологията подобни мисли се считат за "съпоставителни ситуации, противоречащи на реалността". Като си създава алтернативни ситуации и сценарии, мозъкът ни се учи от грешките и съставя условия при последвал проблем да се справим по-добре. Чуйте тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK