4+1 | За Илън Мъск и евтиния билет до Марс, китайските дайгоу и брандовете, които разчитат на тях, и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | За Илън Мъск и евтиния билет до Марс, китайските дайгоу и брандовете, които разчитат на тях, и още

Pexels

4+1 | За Илън Мъск и евтиния билет до Марс, китайските дайгоу и брандовете, които разчитат на тях, и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2051 прочитания

Pexels

© Pexels


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Евтин билет до Марс

Според Илън Мъск билетът до Марс и обратно някой ден ще струва под 500 хил. долара или дори под 100 хил. долара. Мъск сравнява прогнозираната цена с луксозна, но не екстравагантна сватба. Подобни спекулации звучат, меко казано, смешно в настоящето обаче, като се сетим, че роувърът Curiosity струва на NASA 2.5 млрд. долара. Прочетете повече тук.

Австралийските брандове разчитат на "дайгоу"

Какво точно е дайгоу? Това е практиката китайски граждани, живеещи в други държави, да изпращат продукти, които са прекалено скъпи заради мита вкъщи, обратно към Китай. Повечето западни компании не одобряват практиката на дайгоу, тъй като това намалява продажбите им в Китай. В Австралия обаче стотици брандове разчитат на този тип китайско посредничество, за да останат на пазара. Прочетете повече тук.

Проблемите с машинното учене в науката

Учени и изследователи гордо използват различни алгоритми на машинно учене, за да се справят ефективно с големи количества данни. Това позволява откриването и създаването на много нови фармацевтични препарати през последните години. Проблемът е, че прекалено често научни резултати, получени на базата на машинно учене, се оказват невъзможни за повторение - алгоритмите, които всички ползват, не са толкова безгрешни, колкото се рекламира. Прочетете повече тук.

Създаването на жанра "популярна наука"

Известни френски мислители и философи на Просвещението като Волтер и Бернар дьо Фонтенел помагат с популяризацията на науката в обществото и реално създават жанра "популярна наука". Фонтенел издава книгата "Разговори за многозначността на думите" само година след Principia на Нютон, но чрез сюжета и разговорите в книгата успява да привлече огромно количество читатели за времето си. Творбата на Фонтенел става толкова популярна, че излиза в шест издания, докато той още е жив, и още шест до 1825 г. Научете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Програмата за насилствена стерилизация на САЩ

"Три поколения имбецили са достатъчни." Така прехваленият съдия Оливър Уендъл Холмс потвърждава правото на отделните щати да стерилизират граждани с хронична умствена недостатъчност през 1927 г. Делото е "Бък срещу Бел" и отбелязва трагичната история на Кари Бък и малкото й семейство - най-известният случай на насилствена стерилизация в САЩ и победа за евгеничното движение в началото на XX век. Чуйте за историята тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

И сам Навални е войн

И сам Навални е войн

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK