Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 фев 2019, 17:30, 1911 прочитания

4+1 | За Илън Мъск и евтиния билет до Марс, китайските дайгоу и брандовете, които разчитат на тях, и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Евтин билет до Марс

Според Илън Мъск билетът до Марс и обратно някой ден ще струва под 500 хил. долара или дори под 100 хил. долара. Мъск сравнява прогнозираната цена с луксозна, но не екстравагантна сватба. Подобни спекулации звучат, меко казано, смешно в настоящето обаче, като се сетим, че роувърът Curiosity струва на NASA 2.5 млрд. долара. Прочетете повече тук.


Австралийските брандове разчитат на "дайгоу"
Какво точно е дайгоу? Това е практиката китайски граждани, живеещи в други държави, да изпращат продукти, които са прекалено скъпи заради мита вкъщи, обратно към Китай. Повечето западни компании не одобряват практиката на дайгоу, тъй като това намалява продажбите им в Китай. В Австралия обаче стотици брандове разчитат на този тип китайско посредничество, за да останат на пазара. Прочетете повече тук.

Проблемите с машинното учене в науката
Учени и изследователи гордо използват различни алгоритми на машинно учене, за да се справят ефективно с големи количества данни. Това позволява откриването и създаването на много нови фармацевтични препарати през последните години. Проблемът е, че прекалено често научни резултати, получени на базата на машинно учене, се оказват невъзможни за повторение - алгоритмите, които всички ползват, не са толкова безгрешни, колкото се рекламира. Прочетете повече тук.

Създаването на жанра "популярна наука"
Известни френски мислители и философи на Просвещението като Волтер и Бернар дьо Фонтенел помагат с популяризацията на науката в обществото и реално създават жанра "популярна наука". Фонтенел издава книгата "Разговори за многозначността на думите" само година след Principia на Нютон, но чрез сюжета и разговорите в книгата успява да привлече огромно количество читатели за времето си. Творбата на Фонтенел става толкова популярна, че излиза в шест издания, докато той още е жив, и още шест до 1825 г. Научете повече тук.



ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Програмата за насилствена стерилизация на САЩ

"Три поколения имбецили са достатъчни." Така прехваленият съдия Оливър Уендъл Холмс потвърждава правото на отделните щати да стерилизират граждани с хронична умствена недостатъчност през 1927 г. Делото е "Бък срещу Бел" и отбелязва трагичната история на Кари Бък и малкото й семейство - най-известният случай на насилствена стерилизация в САЩ и победа за евгеничното движение в началото на XX век. Чуйте за историята тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Снимка на деня Снимка на деня

Сингапур стана поредната държава, обявила извънредно положение

6 апр 2020, 1598 прочитания

Снимка на деня 1 Снимка на деня

Свещеници в Ливан благословиха вярващите християни за Палмова неделя

5 апр 2020, 1677 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Седмицата" Затваряне
Снимка на деня

Почина Карл Лагерфелд

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10