4+1 | За страничните ефекти от Brexit, за дискриминацията при рекламите на Facebook и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | За страничните ефекти от Brexit, за дискриминацията при рекламите на Facebook и още

Reuters

4+1 | За страничните ефекти от Brexit, за дискриминацията при рекламите на Facebook и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

1667 прочитания

Reuters

© Reuters


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Страничните ефекти от Brexit

Тази седмица стана ясно, че Brexit ще засегне не само европейските пазари (ако някога се състои). Излизането на Великобритания от съюза ще повлияе значително на операцията на ЕС за поддържане на мира в Босна - почти изцяло операцията в момента е британска. Прочетете повече тук.

Дискриминация при рекламите

Рекламите във Facebook могат да бъдат изключително досадни и чести и обикновено се опитват да нацелят от какво се интересуват потребителите на социалната мрежа. Става ясно обаче, че голямо количество рекламодатели са дискриминирали на базата на цвят на кожата или религия, като определени малцинства не са получавали реклами за ипотеки или купуване на жилища. Прочетете повече тук.

Най-ефикасните езици в света

Повечето хора никога не се замислят за структурната сложност на езика си - колко думи и конструкции са им необходими, за да изкажат дадена мисъл. Някои езици могат да бъдат изключително специфични, докато други се надпреварват да изкажат дадена мисъл по възможно най-краткия начин, като китайския например. Езикът обаче силно влияе и на начина на мислене, а според някои изследователи - дори на математическите възможности на едно общество. Прочетете повече тук.

Amazon не бива да продава AI на полицията

Или поне така смятат 12 експерти по изкуствен интелект в отворено писмо към технологичния гигант. По-рано тази година стана ясно, че алгоритмите за лицево разпознаване, които Amazon продава на американската полиция, допускат грешки в разпознаването на жени или цветнокожи неприемливо често. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Springfree Trampolines с Кийт Алекзандър

Във втората половина на 80-те години на миналия век новозеландският инженер Кийт Алекзандър иска да купи трамплин за децата си, но жена му заявява, че трамплините са прекалено опасни. Така на Алекзандър му хрумва идеята да проектира трамплин без пружини. Днес компанията на Алекзандър Springfree Trampolines е продала над 400 000 трамплина и генерира по 50 млн. долара в продажби годишно. Може да слушате историята му тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.