Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 апр 2019, 17:30, 2603 прочитания

4+1 | Защо Instagram е проблем за една парижка улица, нелегалните ремонтьори на Рим и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Когато славата не носи полза
Хаштагът #ruecremieux в Instagram дава над 33 хил. резултата. И докато бизнеси от всеки сектор си плащат за такава популярност в социалната платформа, жителите на улица Crémieux в Париж се оплакват от растящия интерес. Улицата с нейните къщи в пастелни цветове е особено привлекателна за снимките и видеата на млади инфлуенсъри, влогъри и дори музикални изпълнители, но това я прави по-трудно място за живеене. Разказва CityLab.


И добрите дела могат да бъдат нелегални
И докато улица Crémieux в Париж е в перфектно състояние, това не може да бъде казано за улиците и тротоарите на Рим. Според статистиката в италианската столица има 10 хил. дупки по улиците и това е и причината граждани да основат организацията Gap, чиято цел е да ги поправят със собствени средства. Дори това да е нелегално. Разказва Guardian.

Летящи таксита – по-малко вредни емисии
Футуристични летящи таксита като тези от филма "Блейд рънър" могат да щадят околната среда и да осигурят по-бърз начин за придвижване на дълги разстояния, отколкото традиционните автомобили, смятат учени от Мичиганския университет. Няколко фирми разработват въздушни таксита – те могат да спестят задръстванията, да летят с над 160 км в час и да кацат на малки пространства в пренаселените градски централни части. Освен това такситата могат да намалят наполовина газовете, предизвикващи парников ефект при пътуването на трима души на разстояние 100 км, смятат изследователите. Повече по темата четете тук.

Силата на регионите
Прието е да се смята, че икономиката се задвижва от градове или цели държави. Според CityLab истината е друга – растежът идва от регионите. Група учени споделят тази идея и идентифицират регионите благодарение на сателитни снимки. Как можете да прочетете на този линк.



ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Обувки с кауза
В този епизод на How I Built This водещият Гай Раз ни среща с основателя на бранда обувки с позната визия Toms Блейк Микоски. За Микоски Toms е наполовина бизнес и наполовина филантропска дейност, тъй като за всеки закупен чифт обувки, компанията дава един чифт на деца в нужда. За историята на бранда и самия Микоски чуйте тук или долу:

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Снимка на деня Снимка на деня

Мюсюлманите празнуват края на свещения месец Рамазан

25 май 2020, 993 прочитания

Топ 5 от "Капитал": Защо мерките за подкрепа на бизнеса са дефектни, как магистрала "Хемус" се строи без правила Топ 5 от "Капитал": Защо мерките за подкрепа на бизнеса са дефектни, как магистрала "Хемус" се строи без правила

Колко бързо ще се възстанови икономиката от корона кризата, как пандемията ускори е-търговията с бързооборотни стоки, защо онлайн общуването не може да замести реалното

23 май 2020, 1533 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Седмицата" Затваряне
Снимка на деня

Учени показаха първата снимка на черна дупка

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10