4+1 | За революцията на Любляна в рециклирането, как прегряването от работа стана болест и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | За революцията на Любляна в рециклирането, как прегряването от работа стана болест и още

Pixabay

4+1 | За революцията на Любляна в рециклирането, как прегряването от работа стана болест и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2570 прочитания

Pixabay

© Pixabay


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Отношението към боклука в Любляна

Преди 15 години целият боклук на словенската столица Любляна се извозваше на сметище. През 2025 г. 75% от боклука на столицата и околностите й ще се рециклира, като целта на града е също да бъде първата столица в Европа, която ще успее да намали нерециклирания боклук до нула. За целта градът изпълнява трудна и амбициозна стратегия от много стъпки. Научете повече тук.

Прегряването вече е болестно състояние

Световната здравна организация класифицира прегряването на работа като болестно състояние. Диагнозата, която се среща все по-често в модерния работен живот, покрива състоянието на занижена енергия, комбинирано с понижена ефективност на работа и негативни и цинични чувства за работното място. Въпреки че състоянието се признава за болестно за пръв път, психолози и лекари знаят за него и се опитват да го лекуват от десетилетия. Прочетете повече тук.

Дийпфейковете стават все по-разпространени

Напредъкът в изкуствения интелект и машинното обучение има интересен страничен ефект. Програмите за създаване и анимиране на напълно фалшиви лица стават все по-добри. Снимки, генерирани изцяло от роботи, стават все по-трудни за различаване от реалността. Това може да направи пропагандата и фалшивите новини още по-трудни за разпознаване. Прочетете повече тук.

Проповедници измамници

Телевизионните проповедници стават изключително успешни в САЩ през 80-те и 90-те години на миналия век. Въпреки това ерата на социалните медии не ги е унищожила въпреки непрестанни репортажи за измамни схеми. Някои от тях дори просперират на гърба на хора в трагично и неравностойно положение, като социалните медии и класически мошенически похвати им позволяват да подсилят телевизионното си послание. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Как се манипулират избори, стъпка по стъпка

Дейвид Голдстийн е работил с десетилетия за политически кампании на Демократическата партия в САЩ. След като научава за методите на Cambridge Analytica, Голдстийн решава да си проведе собствен изборен експеримент... на реални избори с нормални хора. Той избира контролни групи и групи за насочено влияние през социалните медии, като си води внимателни статистики през цялото време. Ако са ви интересни резултатите от изборния експеримент, можете да слушате тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK