С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 авг 2019, 10:00, 1562 прочитания

Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Как расте пазарът на спортни карти в България, защо се бави тол системата, намалява ли престъпността и още

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
1. Пазарът на спортни карти в България расте, след MultiSport и Sport Pass се появиха още две компании

Лична карта, дебитна карта, MultiSport. За няколко години картите, предлагащи неограничени посещения в спортните зали, се превърнаха в почти задължителна добавка към палитрата от пластики в портфейла. Пазарът е само на няколко години, но се развива динамично. Фирмата, предложила ги първа на пазара - "Бенефит системс България", успя да се настани бързо в сектора като посредник между крайните клиенти и залите. За радост на първите и за сериозно притеснение на част от вторите, които наскоро открито декларираха притесненията си от все по-голямата зависимост от посредника в бранша, който държи пътя към крайните клиенти.


Комфортът на MultiSport, която към момента е лидер, може да бъде нарушен и по друга линия. На пазара се появиха още нови играчи, които макар все още да имат ограничено влияние, може да увеличат конкуренцията. Засилване има и при дигиталните платформи, като по-модерна алтернатива на физическата карта. Последната промяна в сектора идва по линия на цените, като се очаква те да вървят нагоре. Вижте повече тук.

2. Икономическият растеж в Европа се забавя, в България заетостта и заплатите засега поддържат растежа на потреблението

Краят на златно десетилетие за германската икономика. Така описват икономисти ситуацията в най-силната държава от Европейския съюз, след като стана ясно, че брутният вътрешен продукт на Германия се е свил с 0.1% на тримесечна база през второто тримесечие. И не е само тя - еврозоната като цяло продължава да се забавя, подклаждайки страховете от рецесия и очакванията за икономически стимули от страна на правителства и централни банки.



На този фон Централна и Източна Европа все още се държат над средните стойности на Стария континент, но и тук забавянето се усеща във всички държави. Българската икономика нараства с 3.3% през второто тримесечие спрямо 2018 г., което я позиционира в средата на класацията в региона - нито зле, нито много добре. Но част от числата дават притеснителни сигнали, а последствията от търговското напрежение и несигурността чукат на вратата на България. Още по темата - тук.

3. Малкият, но изключително красив гръцки остров Хидра е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство

Хидра е известен като гръцкия остров на изкуството и всяко лято той се превръща в сборен пункт на стотици артисти от цял свят. От юни до септември те изпълват цветните таверни, белите калдаръмени улички и десетките бутици и арт ателиета редом с милионерите с красивите яхти, заможните уикенд-бегълци от Атина и други "по-обикновени" туристи.

Една от причините островът да привлича точно тази публика е естетическа - той е автентичен и особено красив. През XVIII век корабните търговци от Хидра и няколко съседни острова в Сароническия залив, между Атина и Пелопонес, успяват да си издействат от Високата порта разрешение да търгуват в морета, до които други гръцки търговци нямат достъп. Те натрупват значителни богатства и Хидра се превръща в едно от най-ключовите и влиятелни пристанища на Гърция. Спомен от това време са десетките внушителни имения на капитаните от Хидра, които заедно с многобройните стари мелници днес придават и впечатляващия вид на това малко, но изключително динамично пристанище. Aрxитeктyрaта на Хидрa е cтриктнo защитена и всяко нoво стрοителcтвo трябва да oтговаря на традициoнния зa острοва неoклаcичeски стил. Чарът на Хидра се допълва и от това, че той е единственият гръцки остров, на който автомобилите и други моторни превозни средства са напълно забранени.

4. Толът влиза само в техническа експлоатация със закъснение заради лоши решения, липса на капацитет, а вероятно и корупция

Тол системата е справедлив модел на пътно таксуване: според нея тези, които замърсяват и рушат най-много пътищата, плащат най-много. От години България планира да го въведе, но на прага на поредния краен срок плановете отново се измениха. Вместо този петък (16 август) системата най-после да заработи и да започне да събира пари, тя ще действа само "технически" поне до 1 март 2020 г. Не е изключено да има и ново отлагане, тъй като все още се изясняват тарифите и обхватът на платените пътищата. А именно те ще предизвикат най-голяма обществена реакция. Проследете историята в този текст.

5. Официалната статистика на МВР показва, че престъпността продължава да намалява

Няма вътрешен министър или главен прокурор, който да не е посочвал борбата срещу битовата престъпност като свой основен приоритет. Изключение не прави и единственият кандидат за главен прокурор Иван Гешев, който постави сериозен акцент върху този въпрос в концепцията си.

Битовата престъпност обаче се развива обратно пропорционално на политическото говорене за нея. Според полицейската статистика през последните десет години престъпността в страната трайно намалява. Тенденцията се запазва и през изминалата година. Числата и анализът им са тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Защо държавата не рекултивира градските депа за боклуци, как да се върне интересът към БДЖ, може ли да се печели от имоти на борсата и още

21 сеп 2019, 752 прочитания

Ключицата на успеха Ключицата на успеха

Катастрофата с кортежа на председателя на парламента - между героизъм и номенклатура

20 сеп 2019, 1503 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Седмицата" Затваряне
Снимка на деня

Индонезия отбеляза 74-та годишнина от обявяването на независимостта си

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата