4+1 | Човекът, трансформирал Volkswagen в глобална компания, как "Итън" създава модерния елит и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Човекът, трансформирал Volkswagen в глобална компания, как "Итън" създава модерния елит и още

Reuters

4+1 | Човекът, трансформирал Volkswagen в глобална компания, как "Итън" създава модерния елит и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2059 прочитания

Reuters

© Reuters


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Трансформаторът на Volkswagen Фердинанд Пиех почина

Преди два дни на 82 години почина Фердинанд Пиех - влиятелният бивш изпълнителен директор и председател на Volkswagen, който трансформира германската компания от задлъжняла в световен гигант. Докато я управлява, Пиех прибавя и Porschе и други луксозни брандове под шапката на Volkswagen. Това позволява на компанията да си съперничи с до този момент доминантните в Европа от Toyota. Прочетете повече за живота на Пиех тук.

Създаването на модерния елит

"Итън" е една от най-луксозните и елитни образователни институции в света. Двадесет британски премиери, включително и Борис Джонсън, са завършили "Итън", както и голяма част от най-успешните британски бизнесмени и дори актьори. "Итън" е символ на абсолютната привилегия. Въпреки това напоследък училището се опитва да се превърне в център за социална промяна и да произвежда ученици, готови да променят света чрез активизъм и солидарност. Така "Итън" се превръща в странна смесица от връзкарство, традиция и елит, които разпространяват идеи за социален прогресивизъм. Прочетете повече тук.

Между толерантността и асимилацията

Не всяка държава има публични церемонии по натурализация - всъщност в повечетo страни кандидатите в даден момент просто си взимат документите. В Канада обаче се правят огромни и понякога доста нелепи събития, често с публика, за да се чества новата "канадска идентичност" на имигрантите. Понякога церемониите се провеждат преди хокейни мачове пред цялата публика, понякога включват скачане с бънджи от небостъргач, но всеки път целта им е да покаже на новите канадци, че са добре дошли и искани в страната. Или поне това е популярният наратив. Прочетете повече тук.

Ефектите от споделянето на картинки

Смартфоните и лесните методи за споделяне на информация с един клик са съвсем нови - само на около десетилетие, а вече коренно са променили начина, по който мислим за снимките. Вече не правим снимки за дълготраен сувенир, който да покажем по-късно на приятели, а с убеждението дали това си струва да се сподели. И вече не споделяме с един-двама приятели, а с потенциално хиляди души. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Експериментът с близнаците

През декември 1988 г. два чифта идентични близнаци в Богота стават опитни свинчета в експеримент без съгласието им. Той не може да се проведе в лаборатория и до този момент никога не е бил документиран. Психоложката Нанси Сегал разказва историята на близнаците от Богота, която с времето се превръща в равни части трагедия, сапунена опера и научен експеримент. Чуйте повече тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK