4+1 | Човекът, трансформирал Volkswagen в глобална компания, как "Итън" създава модерния елит и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Човекът, трансформирал Volkswagen в глобална компания, как "Итън" създава модерния елит и още

Reuters

4+1 | Човекът, трансформирал Volkswagen в глобална компания, как "Итън" създава модерния елит и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

1990 прочитания

Reuters

© Reuters


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Трансформаторът на Volkswagen Фердинанд Пиех почина

Преди два дни на 82 години почина Фердинанд Пиех - влиятелният бивш изпълнителен директор и председател на Volkswagen, който трансформира германската компания от задлъжняла в световен гигант. Докато я управлява, Пиех прибавя и Porschе и други луксозни брандове под шапката на Volkswagen. Това позволява на компанията да си съперничи с до този момент доминантните в Европа от Toyota. Прочетете повече за живота на Пиех тук.

Създаването на модерния елит

"Итън" е една от най-луксозните и елитни образователни институции в света. Двадесет британски премиери, включително и Борис Джонсън, са завършили "Итън", както и голяма част от най-успешните британски бизнесмени и дори актьори. "Итън" е символ на абсолютната привилегия. Въпреки това напоследък училището се опитва да се превърне в център за социална промяна и да произвежда ученици, готови да променят света чрез активизъм и солидарност. Така "Итън" се превръща в странна смесица от връзкарство, традиция и елит, които разпространяват идеи за социален прогресивизъм. Прочетете повече тук.

Между толерантността и асимилацията

Не всяка държава има публични церемонии по натурализация - всъщност в повечетo страни кандидатите в даден момент просто си взимат документите. В Канада обаче се правят огромни и понякога доста нелепи събития, често с публика, за да се чества новата "канадска идентичност" на имигрантите. Понякога церемониите се провеждат преди хокейни мачове пред цялата публика, понякога включват скачане с бънджи от небостъргач, но всеки път целта им е да покаже на новите канадци, че са добре дошли и искани в страната. Или поне това е популярният наратив. Прочетете повече тук.

Ефектите от споделянето на картинки

Смартфоните и лесните методи за споделяне на информация с един клик са съвсем нови - само на около десетилетие, а вече коренно са променили начина, по който мислим за снимките. Вече не правим снимки за дълготраен сувенир, който да покажем по-късно на приятели, а с убеждението дали това си струва да се сподели. И вече не споделяме с един-двама приятели, а с потенциално хиляди души. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Експериментът с близнаците

През декември 1988 г. два чифта идентични близнаци в Богота стават опитни свинчета в експеримент без съгласието им. Той не може да се проведе в лаборатория и до този момент никога не е бил документиран. Психоложката Нанси Сегал разказва историята на близнаците от Богота, която с времето се превръща в равни части трагедия, сапунена опера и научен експеримент. Чуйте повече тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Я да видим кой рекламира

Я да видим кой рекламира

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK