4+1 | За бъдещето на международния туризъм, за ожесточената война за пазарен дял в сферата на матраците и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | За бъдещето на международния туризъм, за ожесточената война за пазарен дял в сферата на матраците и още

Pexels

4+1 | За бъдещето на международния туризъм, за ожесточената война за пазарен дял в сферата на матраците и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2401 прочитания

Pexels

© Pexels


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Бъдеще без международен туризъм?

Според проучване на университета в Сидни международният туризъм е източник на 8% от световните въглеродни емисии. Реалността е, че без някаква рязка промяна или технологическа революция човечеството трябва рязко да намали международните си пътувания и туристическата дейност, особено със самолет. Друг е въпросът доколко постижимо е да убедиш хората да не летят, камо ли да се опиташ да ограничиш туризма... Прочетете повече тук.

Война за матраци

Онлайн ревюта на матраци може би звучи като едно от най-скучните, спокойни и сравнително ненужни занимания. Зад тази растяща сфера обаче се крие игра за милиони долари. Производителят на матраци Casper например, наближаващ пазарна стойност 750 млн. долара, наскоро съди трима блогъри за качеството на матраци заради недостатъчно добри ревюта на продуктите на компанията. Допълнително разследване показва опитите на Casper и други подобни компании да се възползват от свързаността на мрежата и да превърнат повечето ревюта на продуктите си в чиста реклама. Прочетете повече тук.

Какво стои зад гигантския туристически интерес към Грузия?

Преди 20 години броят на туристите в Грузия годишно е бил под 100 хил. Днес се очаква над 6.5 млн. души да посетят страната до края на 2019 г. Причините за бума включват множество реклами, които представят красивите гледки в Тбилиси или рекламират грузинското вино и кухня. Истинската причина обаче е масирана и последователна кампания от страна на няколко правителства на страната да отворят Грузия към света. И, разбира се, има и друга важна причина - революцията на розите през 2003 г. и коренна смяна в геополитическите цели на страната оттогава. Прочетете повече тук.

Пазете портфейла си

Преди 10 години джебчийството в САЩ изглеждаше на път да изчезне. Тази тенденция обаче се е преобърнала напоследък, като умните телефони, изглежда, играят голяма роля. Според експерти по сигурността да откраднеш телефон от джоб е изключително лесно, а и кражбите на портфейли пак зачестяват - все повече хора се разхождат с напълно погълнато от телефоните им внимание. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Как да запазим приятелството си с AI?

Изкуствен интелект надминава човечеството и се обръща срещу него - сюжет, който сме гледали или прочели десетки пъти. Според много технологични експерти обаче създаването на суперинтелигентен AI наистина представлява опасност за човечеството. Какви тогава са технологичните мерки, които трябва да се предприемат, за да запазим приятелството си с нашите механични братя? Повече можете да слушате тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK