ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ
За разпространението на безсмислената работа
Според антрополога Дейвид Грейбър един от най-големите проблеми на модерната икономика е разпространението на все по-безсмислена работа. Грейбър определя за безсмислени работни позиции, за които са на това мнение дори работниците, които ги заемат. Според антрополога разпространението на тези позиции се дължи на форма на "мениджърски феодализъм", в който средният мениджмънт създава все повече позиции между хората, които реално произвеждат продукт или услуга, и хората, които купуват продуктите. Прочетете повече тук.
Какво би станало, ако всеки посади по едно дърво
Учени, изследователи и активисти са съгласни, че човечеството трябва рязко да намали количеството въглероден диоксид, което произвежда, за да се избегнат най-лошите сценарии на климатичните промени. Нивото на CO2 в атмосферата вече е доста по-високо от историческо средното за съществуването на човечеството. Какъв би бил ефектът над сегашната концентрация на CO2, ако всеки човек на Земята посади по едно дърво? Вижте сметките, с много предположения и вероятни грешки, разбира се, тук.
Хладният цимент, който ви затопля
Много американски градове вече усещат затоплянето в климата и взимат мерки да се охладят. В Лос Анджелис например е все по-разпространена практиката улиците и тротоарите да се покриват с "отразяващ цимент" - пътно покритие, което отразява слънчевата енергия, вместо да я поглъща и конвертира в топлина. Този тип покритие си остава прохладно през целия ден. Има само един проблем - хората са тези, които страдат, тъй като се оказва, че температурите точно над наистина хладния цимент са с до 7 градуса по-високи. Прочетете повече тук.
Как да намалите данните на Google за действията ви
Google събира наистина непонятно количество данни за всичко, което правите, къде ходите, какво си купувате и с кого си комуникирате. Компанията оправдава събирането на данни с подобряване на услугите си за вас. Независимо дали вярвате на това, следната статия обяснява как може да контролирате какви данни световният технологичен гигант може да получава за дейността ви. Прочетете повече тук.
ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ
Защо мрежата е толкова поляризирана
През 70-те години на 20-и век психологът Дейвид Г. Майерс разделя група студенти на две според това дали клонят политически надясно или наляво. За времетраенето на експеримента на студентите е разрешено да разговарят единствено с други от собствената си група. Накрая се оказва, че членовете и на двете групи са развили в пъти по-екстремни политически виждания. Същото се случва днес в мрежата - балоните от едни и същи мнения, които социалните медии създават, правят хората по-крайни и убедени в идеите си от всякога. Слушайте повече тук.
0 коментара