4+1 | Защо Brexit никога няма да свърши, как изглежда един модерен град без коли и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | Защо Brexit никога няма да свърши, как изглежда един модерен град без коли и още

Reuters

4+1 | Защо Brexit никога няма да свърши, как изглежда един модерен град без коли и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

1745 прочитания

Reuters

© Reuters


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Brexit никога няма да свърши

Броени минути след като Борис Джонсън обяви, че има сделка със ЕС, номиналните му коалиционни партньори от северноирландската юнионистка партия обявиха, че няма да я подкрепят. И консерваторите, и лейбъристите във Великобритания смятат, че ако могат да привършат с Brexit, страната ще може да се завърне към традиционните си политически битки. Това обаче е невъзможно - референдумът за напускане на ЕС промени самите гласуващи блокове в британското общество и ефектите от това не могат просто да изчезнат. Прочетете повече тук.

Градове без коли?

През последните сто години колите доминират градското развитиe. Модерният голям град е проектиран за удобството на автомобилите, а не на гражданите, живеещи в него. Каква обаче би била визията на град без коли? Все повече конвенционални градове като Осло, Мадрид и Лондон обаче вървят към намаляване и дори премахване на автомобилите от центъра или дори от целия град. Как изглежда един град, след като хората превземат обратно пространството на автомобилите? Прочетете повече тук.

За успешната трансформация на New York Times

Доналд Тръмп го нарича "провалящия се New York Times". Подобно определение е далеч от реалността. В момента вестникът има над 4.7 млн. абонати, а акциите на компанията са се утроили през последните 10 години. Всичко това се дължи на комбинацията на успешната дигитална трансформация на вестника и качествена журналистика. Още повече, вестникът е на печалба. Всичко това би било невъзможно без лидерството на 39-годишния А. Г. Сулцбергер. Прочетете повече тук.

За албанската бункеризация

По време на Студената война лидерът на Албания Енвер Ходжа изпада в неистова параноя и решава да изолира страната. През 1968 г. той започва гигантския проект, целящ да "бункеризира" цялата страна. Следващите 20 години в Албания са построени почти 175 хил. бункера - почти няма албански пейзаж без поне един бункер в него. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Икономиката зад скъпите лекарства

Новите генни и клетъчни терапии все повече се приближават към Свещения Граал на медицината - да излекуват рака. Те сигурно никога няма да го достигнат, но пък стават все по-ефективни. И по-скъпи от всякога. Но как точно се определя икономическата цена на едно лекарство или лечение? Икономистът от MIT Андрю Ло и партньорът на a16z Хорхе Конде обсъждат икономиката на фармацевтичната индустрия. Можете да слушате повече тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

Снимка на деня

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK