4+1 | За най-голямата бариера по пътя към Космоса, за седмицата на най-дебелата мечка и още
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

4+1 | За най-голямата бариера по пътя към Космоса, за седмицата на най-дебелата мечка и още

Reuters

4+1 | За най-голямата бариера по пътя към Космоса, за седмицата на най-дебелата мечка и още

Четири идеи за четене и една за подкаст

2034 прочитания

Reuters

© Reuters


ЧЕТИРИ ЗА ЧЕТЕНЕ

Бариерата пред изследването на Космоса

Технологическите бариери пред изпращането на хора на Марс са преодолими с времето, но бледнеят пред психологическите. Смартфоните иновират всяка година, докато същото не може да бъде казано за човешкото изследване на Космоса - липсва политическа воля за това. Според учени, събрали се в Германия да обсъждат трудностите пред излизането в Космоса, най-голямата трудност пред човешките полети си остава липсата на обществен интерес към това. Прочетете повече тук.

Седмицата на дебелата мечка

Катмайският национален парк в Аляска дава награда всяка година на най-дебелата мечка в парка. Уебсайтът на националния парк организира "Седмица на дебелата мечка", в която читателите могат да гласуват една седмица коя мечка е качила най-много през летните месеци. Размерът в началото на зимата при мечките е отражение на биологическия им успех - когато започнат да спят зимен сън, те се нуждаят от възможно най-много калории, за да оцелеят. Вижте снимките на дебели мечки и научете повече и за навиците им тук.

Еволюцията на работното място

В началото на XX век офисните пространства в САЩ и Великобритания копират дизайна на фабриките в името на ефективността - редове след редове бюра с надзиратели, обикалящи между тях. Оттогава нещата са се променили много - днес модата е за отворени офиси и споделени пространства, като дори този модел вече се променя. Днешните компании не могат да предвидят колко души ще трябва да наемат след 5 или 10 години заради прогреса в автоматизацията и AI. Офисите, които се строят в момента, отразяват тази несигурност. Прочетете повече тук.

Картите на Хумболт

Александър фон Хумболт е един от най-известните учени и откриватели на XIX век. Хумболт е един от първите учени, които виждат свързаност между климата, географията, природата и човешките общества - революционно за времето си прозрение. Над 300 растения и около 100 животински вида носят името на Хумболт в латинското си наименование. Малко хора обаче знаят, че ученият е създал и редица карти, които са придвижили напред доказването на редица научни хипотези. Прочетете повече тук.

ЕДНА ЗА СЛУШАНЕ

Отворен код, но на печалба?

Отворения код е от критична важност за продължаващото развитие на софтуерната индустрия. Въпреки това в средите на програмистите много хора още смятат за грешна концепцията платформи за отворен код да правят печалба. Армън Дадгар, съосновател на HashiCorp, Али Годси, изпълнителен директор на Databricks, и партньорът от a16z Питър Левин обсъждат защо е необходимо някои проекти на отворен код да се превърнат в бизнеси за здравето на софтуерната екосистема. Можете да слушате тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol

    Ха ха, снимката е супер, все едно гларусите са кацнали върху мецаната :).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK