Новият брой:
Чудото на езика

Топ 5 от "Капитал": БМФ vs. държавата - близо до финал; Кога ще са готови тунелите под Стара планина

Новите фабрики на България; Софтуерната "Хаос" се сля с германски конкурент и ще расте с финансиране от два фонда; От февруари стандартните банкови преводи ще се изпълняват до час

Кирил Домусчиев    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

1. Неустойките на Домусчиев към държавата за БМФ падат наполовина до 25 млн. лв., а държавата още мисли да възрази ли или да вземе сумата

Дългата съдебна сага между държавата в лицето на Агенцията за публичните предприятия и контрол, наследила приватизационната агенция, и братята Кирил и Георги Домусчиев е към своя край. Тази седмица стана ясно, че на 14 декември Арбитражният съд при Българската търговско-промишлена палата е излязъл с решение, че мажоритарният собственик на Параходство "Български морски флот (БМФ)", собственост на братята, дължи неустойка за неизпълнение на задължение по договора за приватизация в размер на 25 334 541 лв. Или под половината на това, което АППК претендираше - 52 252 446 лв.

Настоящото решение на арбитража е окончателно и задължително за страните и подлежи на принудително изпълнение, но всяка от двете страни по спора има процесуалната възможност да поиска отмяната му в следващите три месеца. И двете страни не отвориха конкретно каква ще е политиката им оттук насетне. Ако държавата избере отмяната, това би означавало опит да получи цялата сума, но и забава на плащането с години и неясен изход, както и риск от решение в другата крайност - неустойката да се приеме за нищожна. Или шансът сега да се стигне до плащане изглежда голям. От друга страна, намалената значително сума изглежда по-платима от братята. Прочетете тук.

2. Трите тунела под Стара планина: какво се случва с тях и кога ще са готови

Стара планина. Тази древна преграда, която още прабългарите са използвали за защита, продължава и до ден днешен да изпълнява функцията си успешно - разделя Северна от Южна България и предопределя съдбата на градовете от двете й страни. Както и преди хиляда години, двете части на страната се свързват единствено през планинските проходи. Двадесет от всички 40 прохода се намират в Стара планина и освен че са натоварени целогодишно, са и в много лошо състояние.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • Kreader

    Спирането на тунела под Шипка е глупост и реваншизъм и ще му коства много рейтинг.

    Процедурите са към края си, а тунела е изключително необходим за икономиките в региона - 6 големи български града от двете страни на Стара Планина . Дано преспи пак и се вразуми и си преразгледа решението.

    Нередност?
Нов коментар