Новият брой: Пътят към Европа
Close

Топ 5 от "Капитал": Краят на охолните бюджети; Пловдивската "Милара" ще достави 500 електрически камиона за САЩ; Поредният ремонт на "Шишман"

И още: Нов германски автозавод в Русе ще наеме 500 души; Фондът с дял в Payhawk "МФГ инвест" ще търси 6 млн. лв. от борсата

1. Идва краят на охолните бюджети. Никой не иска да вдига данъци, но вероятно ще се наложи свиване на разходи и ограничаване на някои антикризисни политики

Есента обичайно е сезон на шумна бюджетна война. Докато се изковава финансовият план на държавата за догодина, синдикати, браншови организации и въобще почти всеки атакува с искания за повече пари или отстъпки, а финансовият министър опитва да защити фискалната стабилност, като отстреля колкото може лобистки и популистки желания.

Тази година е малко различно, защото има служебно правителство с (може би) само броени седмици хоризонт, което няма как да поеме ангажименти. За сметка на това само след десетина дни ще има поредни парламентарни избори и политиците са в кампания, а това е любимият им момент за щедри обещания... Какво да очакваме, четете в текста "Краят на охолните бюджети"

2. "Шишман" в капана на ремонтите. Поредният ремонт на улицата събужда недоволство и заплахи с протести заради дългите срокове и опасността от фалит на бизнесите

Сегашният ремонт на ул."Шишман" реално е трети по ред и според обещанията трябва да последен, когато свърши. Но начинанието има тежката задача да утвърди визията на улицата за следващите десетилетия. "Това всъщност ще бъде единствената или една от малкото улици в София, която след ремонта ще бъде със 100% подменена, с чисто нова инфраструктура и отгоре, и отдолу, тъй като всичко е ново: водопроводи, канали, топлофикационни колектори", казва зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

1. Идва краят на охолните бюджети. Никой не иска да вдига данъци, но вероятно ще се наложи свиване на разходи и ограничаване на някои антикризисни политики

Есента обичайно е сезон на шумна бюджетна война. Докато се изковава финансовият план на държавата за догодина, синдикати, браншови организации и въобще почти всеки атакува с искания за повече пари или отстъпки, а финансовият министър опитва да защити фискалната стабилност, като отстреля колкото може лобистки и популистки желания.

Тази година е малко различно, защото има служебно правителство с (може би) само броени седмици хоризонт, което няма как да поеме ангажименти. За сметка на това само след десетина дни ще има поредни парламентарни избори и политиците са в кампания, а това е любимият им момент за щедри обещания... Какво да очакваме, четете в текста "Краят на охолните бюджети"

2. "Шишман" в капана на ремонтите. Поредният ремонт на улицата събужда недоволство и заплахи с протести заради дългите срокове и опасността от фалит на бизнесите

Сегашният ремонт на ул."Шишман" реално е трети по ред и според обещанията трябва да последен, когато свърши. Но начинанието има тежката задача да утвърди визията на улицата за следващите десетилетия. "Това всъщност ще бъде единствената или една от малкото улици в София, която след ремонта ще бъде със 100% подменена, с чисто нова инфраструктура и отгоре, и отдолу, тъй като всичко е ново: водопроводи, канали, топлофикационни колектори", казва зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов.

Колкото и да са свикнали да съжителстват с шум и разкопки обаче, всяко ново начало на реконструкцията е истинско бедствие за бизнеса и живеещите на "Шишман". Добрата новина е, че миналата година инициативен комитет от граждани започна ударна комуникация с общината, за да намали щетите до минимум. Лошата е, че търпимостта вече е нулева и сега има нагласи за протести... Подробно по темата четете в статията "Шишман" в капана на ремонтите"

3. Нов германски автозавод в Русе ще наеме 500 души. Производителят на нагреватели и климатични системи Eberspächer ще започне производство през 2023 г.

Да наеме 500 души в България в следващите две години. Това са плановете на германския производител на отоплителни и климатични системи за автомобилната индустрия Eberspächer, който в началото на лятото обяви, че ще отвори завод в Русе. Компанията, която е сред глобалните лидери в сегмента си и продава на практически всички производители на автомобили, вече има над 50 завода по света. Българският обаче ще е първият в региона, в който ще се произвеждат електрически нагреватели както за традиционните превозни средства, така и за автомобили с нови видове задвижване - хибридни, електрически, с горивни клетки и водородни двигатели...

Подробности четете тук

4. Пловдивската "Милара" ще достави 500 електрически камиона за САЩ до края на годината

САЩ започват да внасят автомобили от България. Звучи като начало на виц от соцвреме, но всъщност вече в статистиката на НСИ ще влезе такъв експорт. Продажбата и доставката на първите 50 броя от новия модел електрически камиончета Sevic v500 на "Милара интернешънъл" и Sevic Systems от производствената им база в Пловдив са вече факт. Те са за американския пазар - експедирани са към местния партньор Tropos Motors, а по договор до края на календарната година ще бъдат изнесени още 450 електромобила.

Моделът Sevic v500, който бе първоначално сглобен и сертифициран за движение по европейските пътища от официалната автомобилна лаборатория във Франция UTAC Ceram през 2021 г., е разработка на "Милара". И това ще е новият фокус на компанията, известна най-вече като производител на индустриални роботи. Какви са по-нататъшните планове на компанията, вижте тук.

5. Фондът с дял в Payhawk "МФГ инвест" ще търси 6 млн. лв. от борсата

Преди половин година новината за първият българска компания с милиардна оценка в долари Payhawk беше отразена със заслужен възторг. Повечето хора обаче можеха да гледат корпоративната приказка само отстрани - тя все още е частна и от успеха й можеха да се възползват само основателите й и шепа инвеститори, предимно рискови фондове. И макар излизането на борсата да е в плановете на еднорога, засега то е с неясен хоризонт.

Все пак скоро желаещите ще могат да придобият, макар и индиректно, дял в Payhawk. Новината е, че един от малките акционери в нея, "МФГ инвест" (MFG Invest), смята да излезе на пазара за растеж на малки и средни предприятия (BEAM) на БФБ и да набере 6 млн. лв. чрез увеличение на капитала. Очакванията са това да стане в края на октомври или началото на ноември, като точната дата предстои да бъде обявена. Подробности четете в този текст.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар