Топ 5 от "Капитал": Прокурорският провал с хакването на НАП; Новите влакове спряха в КЗК
Новият финландски вятърен парк до Шабла; "Трейдинг212": Еднорогът под прикритие; СПА звезди и балнеонадежди над родопското село Баните


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
1. Прокурорският провал с хакването "НАПлийкс" е олицетворение на медийното правосъдие, наложено от Иван Гешев
Терористи, които не са извършили тероризъм с ясен умисъл, недостиг на хора за ОПГ (организирана престъпна група), половин година в ареста заради осигуряването на лаптоп на служител, приравняване на държавата до Бойко Борисов, внасянето (и връщането) на един неграмотно написан обвинителен акт и един от най-впечатляващите провали на жанра медийно правосъдие, наложен от прокуратурата и Иван Гешев. Така накратко изглежда случаят "НАПлийкс", когато през 2019 г. данъчната агенция беше пробита и от нея изтекоха данните на над 6 млн. български граждани. За държавата това беше провал - технически и организационен, от огромен мащаб, с щети, които продължават и до днес.Хакването на НАП и последвалото медийно правосъдие срещу Кристиян Бойков, Иван Тодоров и Георги Янков от фирмата "ТАД груп" заедно с делото "КТБ" и ареста на Десислава Иванчева превърнаха Иван Гешев в медийна звезда, а след това и в главен прокурор. Същевременно случаят е и олицетворение на цялата работа на прокуратурата през последните години: мощна медийна кампания срещу обвиняемите чрез селективно пускане на доказателства, много от които впоследствие липсват от обвинителния акт, гарнирано с държане "на трупчета" с години. Прочетете тук.
2. Новите влакове спряха в КЗК, като три от четирите мегапоръчки на Министерството на транспорта за 2.8 млрд. лв. се обжалват
През тази пролет беше даден своеобразен старт на мащабното обновяване на подвижния състав на железниците. То се предвижда по Плана за възстановяване, като държавата обяви обществени поръчки за нови влакове на обща стойност 2.8 млрд. лв. без ДДС - част от тях по плана, а друга част от държавния бюджет. Като всичко, свързано с българските държавни железници, и особено всичко по-мащабно, и модернизирането на влаковете забуксува още в начална фаза.Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.