С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 24 юни 2011, 14:46, 5590 прочитания

За пари ли, а? За много ли?

Конфликт между Бареков и издателя на "Галерия" напомни колко кална е медийната среда в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Битката за влияние между българските вестници много прилича на американски кеч. В тях играчите ползват всякакви позволени и непозволени средства, за да си нанасят удари пред погледите на жадната за зрелища публика. Самият термин кеч произлиза от турнирите по борба, провеждани в края на XIX век в САЩ, известни като Catch as Catch Can (в превод: "Хвани, както можеш"). За някои това е спектакъл, за други - грозно разчистване на сметки, при което медиите са само инструмент за постигане на други цели (най-често свързани с пари).

Любителите на този тип зрелища имаха истински празник тази седмица, след като двете най-големи издателски групи в България си размениха публично няколко крошета. Всичко започна с появата на голяма реклама на новия жълт ежедневник "България днес", който настоящите издатели на "Труд" и "24 часа" Любомир Павлов и Огнян Донев смятат да пуснат на пазара съвсем скоро. Изданието беше рекламирано като "нов медиен терминатор", който ще разбие медийното статукво (рекламата показваше юмрук, който разбива нещо - бел. ред). В медийните среди от доста време се говореше, че появата на новия вестник цели да отнеме част от читателите на "Уикенд", който е лидер в сегмента на жълтата преса и се контролира от конкурентната издателска група начело с депутата Делян Пеевски и неговата майка Ирена Кръстева. Интригата се засилва от факта, че партньор на Донев и Павлов в този проект е Недялко Недялков, който напусна преди време "Уикенд", за да създаде конкурентния вестник "Галерия", за който Алексей Петров каза пред сп. "Тема", че го подкрепя идейно.


Двете най-големи пресгрупи бяха сключили временно примирие в последно време. То обаче беше нарушено от Николай Бареков, шеф на "Новини и публицистика" в ТВ7 - телевизията, която Делян Пеевски купи от Любомир Павлов по време на тройната коалиция. Бареков разкритикува издателите на "Труд" и "24 часа", че стават съдружници с "лидера на октопода" Алексей Петров. Според него вървели даже слухове, че Трактора и собствениците на новата медия ще си разменят акции от съществуващите ежедневници "Труд" и "24 часа". По-късно на сайта BNEWS се появи и дописка с надзаглавие "Циреят на Октопода" (игра на думи с прякора на Любомир Павлов). В нея между другото се твърдеше, че Недялко Недялков не е напуснал "Уикенд", а бил изгонен от него.

Това предизвика веднага ответен удар. В един и същ ден "24 часа" и "Труд" публикуваха статия от Недялко Недялков със заглавие "Дудук, кажи защо те уволниха от Би Ти Ви". В нея Бареков е съветван да пита "господаря си Пеевски" как е бил създаден "Уикенд" и как след това 50% от него са били купени от депутата на ДПС. (Впрочем Пеевски и неговата майка Ирена Кръстева винаги са отричали, че имат собственост в "Уикенд", но Недялков в прав текст заявява, че е продал именно на Пеевски.) В статията се твърди още, че Бареков не е напуснал bTV доброволно, а е бил "изритан позорно" от Красимир Гергов заради съмнения за корупция, след което Пеевски го е прибрал под крилото си. "Сега се чудиш как да си се постелеш на господарите си и нанасяш изпреварващи удари по неродения, но свръхамбициран вестник "България днес", пише още Недялков.

Отговорът от лагера на Пеевски не закъсня. Часове по-късно в BNEWS се появи статия, от която става ясно, че Диляна Грозданова е създала ТВ7 с кредит от 5 млн. евро, отпуснат от Общинска банка, когато неин шеф беше съпругът й Любомир Павлов. (Това разкритие се съдържа и в сигнала за пране на пари срещу Любомир Павлов, подаден наскоро в прокуратурата от Иван Костов - бел. ред.)



Как ще свърши всичко това - предстои да видим. Подобно на телевизионния кеч в българските медийни войни има голяма доза фалш. Целта на играчите не е да ликвидират завинаги противника, а да му нанесат временна травма, която да го извади от сцената за определено време.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Държавата ни е за психодиспансер 2 Държавата ни е за психодиспансер

Обвиненото в тероризъм момче от Пловдив

14 юни 2019, 2609 прочитания

Рамбо среща БиБи Рамбо среща БиБи

Какво се промени и какво не между двете срещи на Борисов и Сталоун

7 юни 2019, 2552 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Строг нашийник

Премиерът намери пресечната точна между народопсихологията и кинологията*

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото