С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 ное 2011, 10:30, 2258 прочитания

БДЖ се композира

Синдикатите и БДЖ се разминаха за резултата от стачката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Историците казват, че железниците са били гордостта на освободила се България. Те са били най-важният политически въпрос, те са геополитика. От това коя линия ще изберат политиците, се е решавало накъде ще се развива България – към Русия, към Европа, към Турция.". Това написа в. "24 часа" Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията в четвъртък, когато започна стачката в БДЖ. Протестът на железничарите сега не е свързан нито с геополитика, а още по-малко пък с това към коя от великите сили ще се ориентира държавата ни. Както обясни председателят на УС на БДЖ Владимир Владимиров дилемата е реформа или фалит.

За да оцелее БДЖ, според Министерството на транспорта 2000 души трябва да бъдат съкратени и да се спрат 150 влака. Какво точно искат синдикатите и защо точно протестират не стана много ясно. Председателят на Съюза на транспортните синдикати Екатерина Йорданова обясни в началото на седмицата условието да няма стачка с оптекаемото "да бъдат изпълнени стачните споразумения за намаляване и оптимизиране на персонала, подписването на трудов колективен договор, както и искането това да става с участието на синдикатите".


В началото на седмицата положението с протестите на железничарите изглеждаше така: "Стачка няма да има", беше категоричен Владимиров, пред bTV. "Стачка ще има и тя ще започне от 8.00 ч. на 24 ноември и ще бъде ефективна", беше убедена пък Екатерина Йорданова в репортажа на същата телевизия. Интригата дали ще спрат влаковете  допълнително се подхранваше от излязлата в медиите информация във връзка с партийните пристрастия на председателя на УС на БДЖ и синдикалната лидерка. Владимиров е бивш председател на Българската социалистическа младеж, а Йорданова е общински съветник от ГЕРБ в София.

В опит да спрат протестите в и без това закъсалата финансово държавна железница от БДЖ заплашиха със съд. Вестник "Стандарт" цитира юристи на компанията, според които стачката е незаконна и ако започне, към стачниците ще бъде предявен съдебен иск за загубите. Изданието цитира и Владимир Владимиров, според когото всеки ден от стачката ще струва загуби на железницата от общо 600 000 лв. за БДЖ "Товарни превози" и  за "Пътнически превози".

Синдикатите пък се оплакаха, че БДЖ прави списъци на хората, които ще протестират, и подменят стачкуващите служители с други, които не одобряват стачката.



Разминаване между ръководството на БДЖ и синдикатите имаше и в бройката на стачкуващите железничари и спрените влакове в първия ден от протеста. След края на стачката в четвъртък от КНСБ и КТ "Подкрепа" съобщиха, че от 264 пътнически влака, 218 са били спрели, а товарни влакове изобщо не са били обслужвани. "Данните на транспортното министерство обаче бяха различни", писа Mediapool. Електронното издание се позова на информация от ведомството, според която 85 влака от общо 210 са били спрени следствие на стачните действия, а стачкуващи работници в товарните превози почти няма.

Противоречие в БДЖ имаше и за финансовите последствия от стачката. "Ние ще претърпим огромни загуби. Днешният ден е пълен провал", заяви Димитър Костадинов, директор "Маркетинг и продажби" в БДЖ "Пътнически превози", цитиран от агенция "Фокус". На противното мнение обаче беше изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев. В опит да разубеди протестиращите железничари да не участват в стачката той каза: "Пътнически превози" генерират огромна годишна загуба и всеки ден, в който не работят, означава спестяване." Очевидно в БДЖ тепърва ще се уточняват дали компанията търпи загуби. Сигурно е обаче, че от стачката има спечелили и това са транспортните фирми. "Стачният четвъртък ще се окаже щастливият ден за автобусните превозвачи", прогнозира в. "Стандарт".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нашингтон 3 Нашингтон

Как придворните журналисти на премиера Борисов видяха срещата му с Тръмп

29 ное 2019, 9172 прочитания

До интерконектора и назад 2 До интерконектора и назад

Как Бойко Борисов въведе ударно новата американска посланичка в българската политика, история, култура, медии, бизнес, бит и душевност

15 ное 2019, 6406 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Мистер(ия) "Икономика"

Изборът на Цветан Василев предизвика брожения сред журито на конкурса

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10