Платена любов

Медиите угодно публикуват съобщенията на политическите партии без да информират аудиторията си, че всъщност става дума за платени публикации, а не за редакционни текстове

"Бареков в Хасково обеща на работници повече пари за здравеопазване", "Станишев обеща в Разград по-ефективно земеделие", "Борисов обеща на Меркел в Берлин пак да управлява", "Срещнаха Станишев с пита и мед". Според вас материали с подобни заглавия, описващи срещите на политическите лидери с граждани и амбициите им за евровота, са новина или политическа реклама? Подобни безкритични текстове не излизаха навремето дори в "Работническо дело" и тотално лъжат читателя. Новият Изборен кодекс изисква над такива статии да има лого "Платено съобщение".

Според голяма част от медиите достатъчно е страниците или рубриките в електронните медии да минават под рубриката "Избори 2014". От което разбираме, че новините на тези страници са свързани с европейските избори, но нищо повече. От това не се разбира, че партиите са си платили, за да бъдат публикувани тези съобщения, каквито те са, и не са избор на редакцията. Напротив тези "новини" се пробутват на читателя между останалите и по този начин той е измамен за значимостта на тези статии. С официалния старт на предизборната кампания подобни псевдосъбития рязко наводниха медиите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове