С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 11 сеп 2015, 18:07, 9162 прочитания

Един рекламен анализ, моля?

Новият сайт "Епицентър" публикува тарифа за платени интервюта, новини и снимки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Валерия Велева

Фотограф: Юлия Лазарова
"Рекламен репортаж: 450 лв. Рекламни анализи и коментари: 700 лв. Рекламно интервю: 650 лв. Информация в топ новина: 500 лв. Рекламна снимка с текст: 10 лв. Публикуване на видеопрезентация: 200 лв. на ден. Политическа реклама: +30% Цените са без ДДС" така изглеждаше първоначалният вариант на рекламната тарифа на новия сайт "Епицентър", създаден и управляван от Валерия Велева.

След това в социалните мрежи почти лавинообразно много хора реагираха негативно: "То колко рекламни интервюта по пантофи имаше през годините... платената журналистика си има нов дом... Рекламно интервю: 650 лв. Демек вие ще си напишете и въпросите, и отговорите. Ние само ще приберем парите." После тарифата претърпя кратка редакция и "рекламни анализи и коментари" се трансформираха в "рекламен очерк".


Темата за добре маскираното платено съдържание в медиите, представено като редакционно, отдавна е проблем за бизнеса. Особено преди избори вестници, радиостанции, уебсайтове и телевизии се превръщат в рекламен носител на партийната пропаганда. Срещу заплащане все повече медии са готови не просто да публикуват карета или предизборни клипове, а да извършват услугата "отразяване на предизборната кампания". В смисъл да пишат материали за партията, която плати. Онези, които нямат пари, но имат смислени идеи, не получават шанс за отразяване.

През последните години практиката да се продават "редакционните пространства" стана толкова разпространена, че собственици на медии, журналисти, читатели и зрители загубиха усещането, че това е нередно. Масовото нарушаване на базови професионални принципи обаче не ги отменя. Затова макар и скандална рекламната тарифа, публикувана на сайта на сайта "Епицентър", може да бъде тълкувана като едно лицемерие по-малко. Ако редакцията ясно обозначава този тип публикации, значи ще е спазила правилата. Дали това ще се случи е рано да се съди. А острата реакция в социалните  мрежи и медии показва, че в обществото има здравословно отношение към качественото медийно съдържание.

Първи на странната рекламна тарифа реагираха от Клуб Z с дописка: "Новият сайт на Валерия Велева предлага(ше) "рекламни анализи и коментари". Реакцията на изданието бе интерпретирана от "24 часа" в дописка, озаглавена "Бившите заместнички на Тошо Тошев в онлайн интрига", в дописката се уточнява, че става дума за главния редактор на "Клуб Z" Светлана Джамджиева и Валерия Велева.



TopNovinite хвана "Епицентър в нов гаф. "Автори, които са изброени в сайта, всъщност не пишат за него", писа медиата. Тя споделя поста от facebook на журналистката Веселина Седларска, в който се казва, че тя и колежката й Любослава Русева не са колумнисти на медиата и не смятат да бъдат. "Поставянето на имената ни сред авторите на сайта е необяснимо и най-вероятно е част от замисъл, с който нямаме и не желаем да имаме нищо общо. Настояваме имената ни да бъдат махнати", пише Седларска. Оказа се, че в сайта е прелято съдържанието на затворения в. "Преса". В списъка с авторите има и журналисти, които вече работят в други медии.

Новината за новия си сайт Валерия Велева предпочете да сподели първо в "Стандарт", въпреки че на пазара за него се заговори още след закриването на "Преса", където Велева бе зам. главен редактор. Последва и интервю на Велева пак в "Стандарт". В него тя обяснява, че новините в сайта "Епицентър" ще са само част от новия медиен проект, а основната дейност ще бъде концентрирана върху изработването на анализи, социологически и изследователски проучвания.

"За целта се създава и Институт за стратегии и анализи (ИСА), каза в интервюто пред "Стандарт" Велева. Клуб Z отбелязва, че "доскорошният й главен редактор във вестник "Преса" Тошо Тошев е начело на експертния съвет, в който влизат акад. Благовест Сендов, акад. Стефан Воденичаров, акад. Георги Марков, проф. Генчо Начев и други."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Колега закононарушител, Джамбазки Колега закононарушител, Джамбазки

Как зам.-председателят на ВМРО излъга и попадна в собствения си капан

21 фев 2020, 2547 прочитания

Когато "Светлината на Иисус" се сблъска със сексуалното обучение 1 Когато "Светлината на Иисус" се сблъска със сексуалното обучение

Репортажи на "Нова тв" провокираха забрана на програма за сексуално образование в Перник

14 фев 2020, 2574 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Бай Ганьо пацифист

Хибридната война срещу американския империализъм се пренесе в градския транспорт

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10