Министър се убива с вестник, а кмет - с билетче. Тази нова поговорка сигурно си повтаря свикналата с народната любов Йорданка Фандъкова, след като новата цена на билетите за градския транспорт предизвика огромна медийна и социална буря. Дори да са очаквали, по нищо не личеше в Столичната община да са се подготвили за бурята, която ги връхлетя в първите два дни с новата цена. Те дори пуснаха снимка на усмихнатата Фандъкова, седяща в празен автобус, правейки по този начин сериозен претендент за пиар гаф на годината.
На този фон "Нова тв" се включи на живо още в седем сутринта на 1 юни от нещо, което приличаше повече на военно положение, отколкото на градски транспорт. "Има повече полицейски екипи, предупредени са и районните полицейски управления да съдействат при поискване на помощ от контрольорите", обяви началото служител на Центъра за градска мобилност, командирован да съпровожда телевизионната проверка. От столичното предприятие коментираха, че контрольорите са притеснени от гражданския гняв. И как да не са - "пътник без билет напръскал трима контрольори с лютив спрей в мотриса на трамвай 22", съобщава "Дневник". Апелът на проверяващите е: "Не бийте контрольора, не той е виновен", предават по този повод от "Дарик".
За щастие в сутрешния блок подобни ексцесии нямаше. Клетата единствена пътничка не беше в услуга на жадния за новини и коментари зрител. "Как да ви кажа, аз работя в общината и нямам право да коментирам", отговори тя на недоволната от ситуацията репортерка. "Обстановката за мен не е обективна в този автобус", заключи и журналистката, преди да отиде да провери дали автоматите за билети връщат ресто.
И каква изненада... "Автоматите за продажба на билети в трамваи и тролеи не връщат ресто", докладват от Ureport. "Защо? Ами не могат да бъдат пренастроени. Защо не могат да бъдат пренастроени?", гневят се от медиата.
Всеки уважаващ себе си сайт беше пратил по някой на проверка как се осъществява превозването на нацията в този тройно критичен ден. "В повечето автобуси охлаждането все така се осъществяваше по въздушно-капков път – въздушният през отворените прозорци, капковият – от телата на софиянци и столичани в повече", сочат наблюденията на Ureport. "Въпреки новите цени от 1.60 лв. хората търпеливо и прилежно се возят не само в лъскави автобуси като тези по линията на 76, но и в старите барутници, за които е необходим и противогаз", видели са от Big5.
По естествен път недоволните се обединиха в протест пред сградата на общината. Хорската омраза към услугите на ЦГМ се оказа тъй неподозирано силна, че гражданите поискаха не просто отмяна на поскъпването, а радикални действия. "Исканията ни са да се прегласува увеличението, да се закрие ЦГМ (Центърът за градска мобилност), да се започне разследване срещу това дружество години назад", заявява пред "Дневник" един от организаторите на протеста.
Народният гняв стигна и до премиерската маса. "От вчера слушам за тази цена на билетчето - 80 цента. Видяхте колко е в Гърция, 2 евро в Брюксел. Ще кажат: "Има разлика в заплатите." Ами тук в пъти е разликата в цената на билета! Автобусите и тролейбусите са едни същи. Метрото ни е по-ново, по-хубаво и по във всяко едно отношение", защити се Бойко Борисов на Министерския съвет.
Единствено "Егоист" намериха положителната страна. "Като гратисчии вие вече ще спестявате не по лев от некупени билети, а значително повече: 6 лв. на всеки десет пропуснати покупки", сметнаха от списанието.
А в същото време в Хърватия десетки хиляди хора протестираха срещу изостаналата образователна система. Но за това - друг път, като мине истерията по билетите.
Министър се убива с вестник, а кмет - с билетче. Тази нова поговорка сигурно си повтаря свикналата с народната любов Йорданка Фандъкова, след като новата цена на билетите за градския транспорт предизвика огромна медийна и социална буря. Дори да са очаквали, по нищо не личеше в Столичната община да са се подготвили за бурята, която ги връхлетя в първите два дни с новата цена. Те дори пуснаха снимка на усмихнатата Фандъкова, седяща в празен автобус, правейки по този начин сериозен претендент за пиар гаф на годината.
На този фон "Нова тв" се включи на живо още в седем сутринта на 1 юни от нещо, което приличаше повече на военно положение, отколкото на градски транспорт. "Има повече полицейски екипи, предупредени са и районните полицейски управления да съдействат при поискване на помощ от контрольорите", обяви началото служител на Центъра за градска мобилност, командирован да съпровожда телевизионната проверка. От столичното предприятие коментираха, че контрольорите са притеснени от гражданския гняв. И как да не са - "пътник без билет напръскал трима контрольори с лютив спрей в мотриса на трамвай 22", съобщава "Дневник". Апелът на проверяващите е: "Не бийте контрольора, не той е виновен", предават по този повод от "Дарик".
19 коментара
Нажежаването на ситуацията е поради липсата на комуникация и високомерието и на СОС, и на кмета.
Никой не счете за нужно да изговори, че целта на увеличения с 60% билет за еднократно пътуване е да се накарат пътниците да купуват карти и така авансово да финансират столичния транспорт.
Никой не показа статистика (а и едва ли има такава) какта част от приходите са от билети и каква от карти.
И после - кой ще даде 1,60 за една спирка?
На никой ли от герб и остатъците от РБ в СОС не му хрумна да направи билет за време? В Атина за 1,40 Е пътуваш 90 мин в цялата мрежа без метрото до летището. Автоматите за продажба на билети отпечатват часа на продажбата.
Като гледам "реформата" няма да ме смали от колата...
Честно казано не разбирам ехидно-саркастичния тон на статията. Ясно е, че бурната обществена реакция не е заради 60-те стотинки разлика, а заради недемократичния начин, по който беше приета и наложена промяната. Не пътувам в градския транспорт, но и аз съм бясна, че едно зле управлявано дружество, от което като из ведро изтичат обществени средства, си решава проблемите, като просто безочливо "обува" съвестните потребители, които си плащат за билетите. Оттук нататък за мен тази кметица е неприемлива - понякога малките камъчета обръщат колата.
Има само едно умно и рационално решение - безплатен, градски транспорт. Преди пазарните талибани да репликират с клишето, че "безплатен обяд няма", нека помислят как може да стане и ккави са предимствата.
Увеличението на всяка "ежедневна" стока с 60% би довела до такъв гняв. Още повече при почти нулева инфлация и поевтиняване на горивата. Ако някой не го е очаквал, явно е малоумен или яде хайвер, пие Гленливет и пуши пури. Дори бяха малко протестите, при толкова брутално поднесено увеличение.
Много ми е интересно къде Капитал видя масови протести ,разклащане на Фандъкова и така нататък .Дори и на смимката се виждат не повече от 10 души , основна част от опита за създаване на истерия е от страна на ПМ и няколко прилежащи и гравитиращи около ДСБ и Икономедия организации .Но явно точно това е отговора .
"Метрото ни е по-ново, по-хубаво и по във всяко едно отношение" АМА КВО ПРИКАЗВАШ! Стига до всички точки на града, през 2-3 минути е, денонощно е уикенда.... а, не, чакай, аз си мисля за всяко друго метро в цивилизованите държави. Или казано по друг начин, това са ЛОШИ неща! Най-хубавото метро е две линии, които стигат до никъде и са през 6-7 минути в делничните дни. ЕВАЛА!
Тия самозабравили се управленци са цинични - и Фандъкова в рейса, и ББ, чиито хвалби са нелепи. На какво се усмихват? Нямат връзка с реалността, но скоро ще я усетят.
Да не кажа голяма дума, ама 1.60 лв за билет не давам, ако ще автобусите да са тип совалка, особено за 1-2 спирки. А ЦГМ, общината и цялата сбирщина, участваща в това безумие, могат да издухат супата като едното нищо. Иначе аз си маам пеш и с велосипеда, и ме боли **я за ГТ в София...
1. 1.60лв билет
2. Дефицит
Изберете кое предпочитате. Парите ще трябва да бъдат намерени от някъде каквото и да стане ако искате граждански транспорт.
До коментар [#3] от "yaga":
... Няма безплатен транспорт. Има заплати за водачи, гориво, поддръжка от къде да ги вземат тези пари? Но ей ви всичките,патриоти, борите се срещу "човека" все едно ако Фъндъкова не беше станала кмет водачите щяха да работят на аванта а автобусите да вървят на добри мисли и въздух. Никога транспорта не е безплатен, било то капитализъм или комунизъм, винаги някой плаща.