Свобода на върха на перфоратора
Истерията за софийските билети разклати Фандъкова и националната психология


Сирак Пътник

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Министър се убива с вестник, а кмет - с билетче. Тази нова поговорка сигурно си повтаря свикналата с народната любов Йорданка Фандъкова, след като новата цена на билетите за градския транспорт предизвика огромна медийна и социална буря. Дори да са очаквали, по нищо не личеше в Столичната община да са се подготвили за бурята, която ги връхлетя в първите два дни с новата цена. Те дори пуснаха снимка на усмихнатата Фандъкова, седяща в празен автобус, правейки по този начин сериозен претендент за пиар гаф на годината.
На този фон "Нова тв" се включи на живо още в седем сутринта на 1 юни от нещо, което приличаше повече на военно положение, отколкото на градски транспорт. "Има повече полицейски екипи, предупредени са и районните полицейски управления да съдействат при поискване на помощ от контрольорите", обяви началото служител на Центъра за градска мобилност, командирован да съпровожда телевизионната проверка. От столичното предприятие коментираха, че контрольорите са притеснени от гражданския гняв. И как да не са - "пътник без билет напръскал трима контрольори с лютив спрей в мотриса на трамвай 22", съобщава "Дневник". Апелът на проверяващите е: "Не бийте контрольора, не той е виновен", предават по този повод от "Дарик".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
19 коментара
Нажежаването на ситуацията е поради липсата на комуникация и високомерието и на СОС, и на кмета.
Никой не счете за нужно да изговори, че целта на увеличения с 60% билет за еднократно пътуване е да се накарат пътниците да купуват карти и така авансово да финансират столичния транспорт.
Никой не показа статистика (а и едва ли има такава) какта част от приходите са от билети и каква от карти.
И после - кой ще даде 1,60 за една спирка?
На никой ли от герб и остатъците от РБ в СОС не му хрумна да направи билет за време? В Атина за 1,40 Е пътуваш 90 мин в цялата мрежа без метрото до летището. Автоматите за продажба на билети отпечатват часа на продажбата.
Като гледам "реформата" няма да ме смали от колата...
Честно казано не разбирам ехидно-саркастичния тон на статията. Ясно е, че бурната обществена реакция не е заради 60-те стотинки разлика, а заради недемократичния начин, по който беше приета и наложена промяната. Не пътувам в градския транспорт, но и аз съм бясна, че едно зле управлявано дружество, от което като из ведро изтичат обществени средства, си решава проблемите, като просто безочливо "обува" съвестните потребители, които си плащат за билетите. Оттук нататък за мен тази кметица е неприемлива - понякога малките камъчета обръщат колата.
Има само едно умно и рационално решение - безплатен, градски транспорт. Преди пазарните талибани да репликират с клишето, че "безплатен обяд няма", нека помислят как може да стане и ккави са предимствата.
Увеличението на всяка "ежедневна" стока с 60% би довела до такъв гняв. Още повече при почти нулева инфлация и поевтиняване на горивата. Ако някой не го е очаквал, явно е малоумен или яде хайвер, пие Гленливет и пуши пури. Дори бяха малко протестите, при толкова брутално поднесено увеличение.
Много ми е интересно къде Капитал видя масови протести ,разклащане на Фандъкова и така нататък .Дори и на смимката се виждат не повече от 10 души , основна част от опита за създаване на истерия е от страна на ПМ и няколко прилежащи и гравитиращи около ДСБ и Икономедия организации .Но явно точно това е отговора .
"Метрото ни е по-ново, по-хубаво и по във всяко едно отношение" АМА КВО ПРИКАЗВАШ! Стига до всички точки на града, през 2-3 минути е, денонощно е уикенда.... а, не, чакай, аз си мисля за всяко друго метро в цивилизованите държави. Или казано по друг начин, това са ЛОШИ неща! Най-хубавото метро е две линии, които стигат до никъде и са през 6-7 минути в делничните дни. ЕВАЛА!
Тия самозабравили се управленци са цинични - и Фандъкова в рейса, и ББ, чиито хвалби са нелепи. На какво се усмихват? Нямат връзка с реалността, но скоро ще я усетят.
Да не кажа голяма дума, ама 1.60 лв за билет не давам, ако ще автобусите да са тип совалка, особено за 1-2 спирки. А ЦГМ, общината и цялата сбирщина, участваща в това безумие, могат да издухат супата като едното нищо. Иначе аз си маам пеш и с велосипеда, и ме боли **я за ГТ в София...
1. 1.60лв билет
2. Дефицит
Изберете кое предпочитате. Парите ще трябва да бъдат намерени от някъде каквото и да стане ако искате граждански транспорт.
До коментар [#3] от "yaga":
... Няма безплатен транспорт. Има заплати за водачи, гориво, поддръжка от къде да ги вземат тези пари? Но ей ви всичките,патриоти, борите се срещу "човека" все едно ако Фъндъкова не беше станала кмет водачите щяха да работят на аванта а автобусите да вървят на добри мисли и въздух. Никога транспорта не е безплатен, било то капитализъм или комунизъм, винаги някой плаща.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.