С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 фев 2017, 16:51, 4175 прочитания

Време за самолети

Как първата визита на Румен Радев в Брюксел за малко предизвика преглед на авиотехнологиите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
По самолета посрещат, по ума изпращат - този прочит на популярната поговорка занимаваше цяла България при първото посещение на новия президент Румен Радев в Брюксел. Внезапното решение на държавния глава да вземе военния самолет "Спартан" вместо представителния "Еърбъс А-319" предизвика вълна от медийно внимание.

Причина за вълненията беше на първо място поведението на президентството. От "Дондуков" 2 обясниха използването на военния самолет с мотива, че ще излезе по-евтино на данъкоплатците. "Самолетът бил по-икономичен, а на визитата е наложено "непредвидено съкращаване на разходите", преразказаха ситуацията от webcafe. Силно включване направи и прессекретарят на Радев Елена Йончева. "Ще пътуваме със "Спартан" в по-спартански условия. Няма нищо страшно", обясни Йончева, цитирана от повечето медии.


Журналистическите въпроси не закъсняха. Успя ли PR ходът на президентството? Какво първо впечатление ще направи новият президент в Брюксел? Колко точно спести държавата с това решение? Отговорите потекоха от всички медии.

"Труд" например се впусна в изчисления. Един летателен час на "Еърбъс"-а струвал 7000 долара, но можел да струва и 4000 долара, докато "Спартан"-ът се движи на доста по-тънки цени от 2500 долара на час, пресметнаха от медиата. Военният самолет "лети евтино, но по-бавно и друса", не пропуснаха да уточнят и от "Стандарт".
Webcafe отсече за ситуацията: "Стана ясно, че икономията от 8000 долара е по-важна от първото впечатление." От медиата влязоха и в още по-драматичен тон, питайки: "Колко още средства за "представителни разходи" трябва да отделя една нация, за да спре властта да се излага с лицемерна скромност?" Най-ведро остана настроението в социалните мрежи. "Добре, че президентът е пилот, а не танкист", заключиха читателите там.

Друг сюжет обаче се оказа още по-важен за "Терминал 3". В "Спартан"-а не се намери достатъчно място за представители на всички желаещи медии и към Брюксел заминаха само журналисти от двете големи телевизии, държавните радио и телевизия и БТА. От сайта признаха, че не са успели да сметнат разходите на наличните летателни апарати, но привидяха в решението на президента не икономическа логика, а конспирация. "Тъй като повечето медии имат свои кореспонденти в Брюксел, причината да се вдигне военната машина са предимно журналистите от вестник "Дума", се заядоха със своите колеги от сайта. Намигването беше заради статия в социзданието отпреди година, което громеше тогавашния военен министър Ненчев заради негово пътуване до Полша със същия самолет. "Само разходът за гориво на "Спартан"-а е 8100 лв./час!!! Това са вътрешноведомствени цени, отчитащи само стойността на горивото. Реалните разходи са двойни и в тях се калкулира и трудът на техници и пилоти, начислява се амортизация на техниката. По груби сметки един такъв полет реално струва не по-малко от 100 000 лева!", пише "Дума" през декември 2015 г. Сега вероятно грубата сметка ще има друг краен резултат, но органът на БСП я спести на читателите си. И правилно. Все пак имаше риск темата за "Спартан"-а да измести реалната цел на посещението в Брюксел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Колега закононарушител, Джамбазки Колега закононарушител, Джамбазки

Как зам.-председателят на ВМРО излъга и попадна в собствения си капан

21 фев 2020, 2103 прочитания

Когато "Светлината на Иисус" се сблъска със сексуалното обучение 1 Когато "Светлината на Иисус" се сблъска със сексуалното обучение

Репортажи на "Нова тв" провокираха забрана на програма за сексуално образование в Перник

14 фев 2020, 2489 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Демократична десница за целуване

Как да тълкуваме показното целуване на ръка в партийни среди в наши дни

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10