С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 фев 2017, 16:51, 4122 прочитания

Време за самолети

Как първата визита на Румен Радев в Брюксел за малко предизвика преглед на авиотехнологиите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
По самолета посрещат, по ума изпращат - този прочит на популярната поговорка занимаваше цяла България при първото посещение на новия президент Румен Радев в Брюксел. Внезапното решение на държавния глава да вземе военния самолет "Спартан" вместо представителния "Еърбъс А-319" предизвика вълна от медийно внимание.

Причина за вълненията беше на първо място поведението на президентството. От "Дондуков" 2 обясниха използването на военния самолет с мотива, че ще излезе по-евтино на данъкоплатците. "Самолетът бил по-икономичен, а на визитата е наложено "непредвидено съкращаване на разходите", преразказаха ситуацията от webcafe. Силно включване направи и прессекретарят на Радев Елена Йончева. "Ще пътуваме със "Спартан" в по-спартански условия. Няма нищо страшно", обясни Йончева, цитирана от повечето медии.


Журналистическите въпроси не закъсняха. Успя ли PR ходът на президентството? Какво първо впечатление ще направи новият президент в Брюксел? Колко точно спести държавата с това решение? Отговорите потекоха от всички медии.

"Труд" например се впусна в изчисления. Един летателен час на "Еърбъс"-а струвал 7000 долара, но можел да струва и 4000 долара, докато "Спартан"-ът се движи на доста по-тънки цени от 2500 долара на час, пресметнаха от медиата. Военният самолет "лети евтино, но по-бавно и друса", не пропуснаха да уточнят и от "Стандарт".
Webcafe отсече за ситуацията: "Стана ясно, че икономията от 8000 долара е по-важна от първото впечатление." От медиата влязоха и в още по-драматичен тон, питайки: "Колко още средства за "представителни разходи" трябва да отделя една нация, за да спре властта да се излага с лицемерна скромност?" Най-ведро остана настроението в социалните мрежи. "Добре, че президентът е пилот, а не танкист", заключиха читателите там.

Друг сюжет обаче се оказа още по-важен за "Терминал 3". В "Спартан"-а не се намери достатъчно място за представители на всички желаещи медии и към Брюксел заминаха само журналисти от двете големи телевизии, държавните радио и телевизия и БТА. От сайта признаха, че не са успели да сметнат разходите на наличните летателни апарати, но привидяха в решението на президента не икономическа логика, а конспирация. "Тъй като повечето медии имат свои кореспонденти в Брюксел, причината да се вдигне военната машина са предимно журналистите от вестник "Дума", се заядоха със своите колеги от сайта. Намигването беше заради статия в социзданието отпреди година, което громеше тогавашния военен министър Ненчев заради негово пътуване до Полша със същия самолет. "Само разходът за гориво на "Спартан"-а е 8100 лв./час!!! Това са вътрешноведомствени цени, отчитащи само стойността на горивото. Реалните разходи са двойни и в тях се калкулира и трудът на техници и пилоти, начислява се амортизация на техниката. По груби сметки един такъв полет реално струва не по-малко от 100 000 лева!", пише "Дума" през декември 2015 г. Сега вероятно грубата сметка ще има друг краен резултат, но органът на БСП я спести на читателите си. И правилно. Все пак имаше риск темата за "Спартан"-а да измести реалната цел на посещението в Брюксел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нашингтон 3 Нашингтон

Как придворните журналисти на премиера Борисов видяха срещата му с Тръмп

29 ное 2019, 9119 прочитания

До интерконектора и назад 2 До интерконектора и назад

Как Бойко Борисов въведе ударно новата американска посланичка в българската политика, история, култура, медии, бизнес, бит и душевност

15 ное 2019, 6392 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Демократична десница за целуване

Как да тълкуваме показното целуване на ръка в партийни среди в наши дни

Още от Капитал
Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Нов кмет, нова такса смет

Една от основателните причини за ръста на местните данъци и такси е увеличената цена за депониране, кои са другите

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10