Баш майсторът на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Баш майсторът на София

Колчетата в подлез на НДК след корекцията

Баш майсторът на София

Криво или не

14393 прочитания

Колчетата в подлез на НДК след корекцията

© Ани Коджаиванова


"Улични ремонти, изглеждащи на доста места като извършени от пияни деца в час по трудово". Това е най-точното описание на качеството на строително-монтажните работи в столицата, дадено от сатиричния сайт "Не!новините". Последният повод бяха дузина "подменени" колчета в подлеза на НДК. Изпълнителят "Трейс" видимо не беше успял да спази права линия, а самите колчета бяха замазани така, че всеки уважаващ себе си гражданин би изхвърлил подобни майстори с ритници.

Фотограф: Мария Съботинова
Автор: Ани Коджаиванова

След като социалните мрежи избухнаха по темата, "Нова телевизия" направи репортаж от "местопрестъплението" с включване на инж. Галин Йонев. С леко смутен тон и свиване на рамене той обясни, че старите колчета също не били прави, а "ние няма как да правим нови дупки". "Случвало ни се е много пъти някой гражданин с торба, без да иска, го бутне колчето", допълни той и обеща да поправи неугледната ситуация. На въпрос дали крайният резултат от работата на фирмата му харесва инж. Йонев беше искрен: "На мен дали ми харесва, ще кажа не."

Още на следващия ден се оказа, че въпреки гражданите с торби и невъзможността да се правят нови дупки колчетата могат да бъдат подредени правилно и с по-приемлива замазка.

Но внезапната слава на 32-годишния инженер дойде незаслужено късно. Компанията "Трейс-София", на която той е един от управителите, наднича зад редица знакови ремонти в столицата. "Дондуков", "Раковски", "Монтевидео", НДК - местата, където майсторите на "Трейс" работят, са ежедневие за жителите на столицата. Бърза проверка с Google отвежда към репортаж за ремонта на бул. "Дондуков" на bTV от август.

Главен герой в него отново е инженер Йонев. Качеството на работа отново е под въпрос, но този път и с обвинения от местни хора и групата "Спаси София", че начинът, по който се поставят релсите, води до прекомерен шум. Инженерът не е съгласен. "Хората, които разбират, казват, че до 80% от шума и шумоизолацията, която трябва да отговаря на някакви стандарти, идва от мотрисата, която се движи по релсовия път", казва той.

Нищо чудно да видим инж. Йонев на екран и за велоалеята по "Раковски" - да обясни защо сложените ограничители (които според някои въобще не са предвидени за подобна роля) вече се чупят. Вероятно заради колоездачите.

Колчетата в първоначалния им вид
Източник: Спаси София, Facebook

"Улични ремонти, изглеждащи на доста места като извършени от пияни деца в час по трудово". Това е най-точното описание на качеството на строително-монтажните работи в столицата, дадено от сатиричния сайт "Не!новините". Последният повод бяха дузина "подменени" колчета в подлеза на НДК. Изпълнителят "Трейс" видимо не беше успял да спази права линия, а самите колчета бяха замазани така, че всеки уважаващ себе си гражданин би изхвърлил подобни майстори с ритници.

Фотограф: Мария Съботинова

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    gwa59354694 avatar :-|
    gwa59354694

    Проблемът не е във фирма "Трейс". Те просто толкова си могат. Проблемът е на много по-високо място - уважаемата Г-жа Кмет на гр.София.

  • 2
    morf avatar :-|
    morf

    Студенти, които вместо "отвор' казваха "дупка", рядко завършваха. Е, инж. Йонев е успял да завърши и сега разгръща пълния си инженерен потенциал в правенето на дупки.

  • 3
    antipodean avatar :-|
    antipodean

    До коментар [#2] от "morf":

    Колега, това което се пробива се казва отвор. Това, което се копае си е баш дупка. Демек, отвора в земята е дупка.

  • 4
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Красиво, но не безопасно. В подлеза на НДК е имало катастрофи през годините с жертви и пострадали и само двойна мантинела обезопасява тротоара от пътя. Но затова се иска ъкъл, а не тикви от Хелоуин.

  • 5
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Красиво, но не безопасно. В подлеза на НДК е имало катастрофи през годините с жертви и пострадали и само двойна мантинела обезопасява тротоара от пътя. Но затова се иска ъкъл, а не тикви от Хелоуин.

  • 6
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Красиво, но не безопасно. В подлеза на НДК е имало катастрофи през годините с жертви и пострадали и само двойна мантинела обезопасява тротоара от пътя. Но затова се иска ъкъл, а не тикви от Хелоуин.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Грешен Signal

Грешен Signal

Лай, Ким и Саша

Лай, Ким и Саша

Тарикат мъж не писка

Тарикат мъж не писка

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK