БДЖ и розов плюш
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БДЖ и розов плюш

БДЖ и розов плюш

Направи си сам за 1000 лв.

4740 прочитания

© Надежда Чипева


С плюшени розови седалки се сдобиха някои от машинистите на БДЖ. Щастливото обзавеждане се материализира, след като в социалните мрежи и медиите бяха разпространени снимки, показващи мизерните условия, в които работят тези, които карат влаковете. На снимките се видя метална рамка на стол, наподобяващ ученическите от времето на соца, върху която при добро стечение на обстоятелствата има продънена седалка отгоре. На част от столовете машинистите изобщо не могат да седнат, защото ще паднат, показаха телевизионните репортажи. А всичко това в комбинация с "високите" скорости на БДЖ осигурява един доста безкраен работен ден, изпълнен с битови неудобства.

"Фотосите трудно кореспондират с упоритите твърдения на бившия централен нападател на четвъртодивизионния Локо-БДЖ и изпълнителен директор на националния жп превозвач Владимир Владимиров, че нещата в управляваната от него за трети мандат компания се подобряват", написа OffNews.

Новите 26 седалки са произведени от самоковската фирма "Транстех" срещу 1000 лв. на бройка, казаха пред "Капитал" от БДЖ. Тази информация не е налична в Агенцията по обществени поръчки, тъй като общата й сума не минава прага, предвиден по закон за задължителен конкурс. Седалките обаче ще могат да се движат нагоре и надолу, а облегалката може да се регулира напред и назад. Те, разбира се, като всичко в БДЖ ще бъдат въведени "поетапно".

Трескаво изработване на столове тече и в самото БДЖ, което е произвело в собствените си депа 40 седалки за помощник-машинисти, които са по-просто устроени от тези за капитаните на влака. Тяхната бройка трябва да достигне общо 120. БДЖ явно се чувства подготвено със задачата да изработва седалки, като следващата порция от 70 за баш машинисти държавното дружество възнамерява отново да направи само.

Темата със столовете на машинистите е стара като БДЖ. През 2015 г. клуб Z публикува статия за радостта, която може да предизвика една пътническа седалка, монтирана на доскорошния избушен стол на машиниста. "И макар че се прокрадват съмнения от типа: "Това ли са тези "ултрамодерни столове", купени за баснословни суми от разни "не случайни" фирми и дето струват колкото цяла холна гарнитура", то като цяло отношението към нововъведението е много положително", написа тогава изданието. "В пъти по добре е от табуретката, която ползвахме до момента."

Сега вълнението е още по-голямо и след въвеждането на новия розов лукс машинистът Божидар си позволи да помечтае и по- на едро пред камерата на bTV: "Искам нови локомотиви. Може ли да си поръчам."

С плюшени розови седалки се сдобиха някои от машинистите на БДЖ. Щастливото обзавеждане се материализира, след като в социалните мрежи и медиите бяха разпространени снимки, показващи мизерните условия, в които работят тези, които карат влаковете. На снимките се видя метална рамка на стол, наподобяващ ученическите от времето на соца, върху която при добро стечение на обстоятелствата има продънена седалка отгоре. На част от столовете машинистите изобщо не могат да седнат, защото ще паднат, показаха телевизионните репортажи. А всичко това в комбинация с "високите" скорости на БДЖ осигурява един доста безкраен работен ден, изпълнен с битови неудобства.

"Фотосите трудно кореспондират с упоритите твърдения на бившия централен нападател на четвъртодивизионния Локо-БДЖ и изпълнителен директор на националния жп превозвач Владимир Владимиров, че нещата в управляваната от него за трети мандат компания се подобряват", написа OffNews.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    ivankristov avatar :-|
    ivankristov

    бдж се води към умишлен фалит от сегашното управление, което прави това от 2009г. Не се отделят пари за ремонти на локомотиви и вагони, но на кой му пука важно е да върви футболният отбор на изпълнителният директор владимиров - първи секретар на комсомола по времето на виденов и първанов

  • 2
    lzb20377322 avatar :-(
    novalis


    До коментар [#1] от "
    ivankristov
    ":

    За жалост, от вече почти 30 години се води към фалит. Оставено някак си на самотек. С подвижен състав с възраст над 30, 40 години и с "нови" 30- на (мисля) мотриси на 10 години. Важното е господин Ковачки и сие да са добре


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

ПИС на Борисов

ПИС на Борисов

И на теб да ти 🤬

И на теб да ти 🤬

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.