С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 14 дек 2018, 14:23, 7278 прочитания

Как строителите загубиха ума, дума и срама

Ръководителите на няколко големи строителни компании поискаха никой да не ги критикува, а опозицията да мълчи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Някои хора, търсейки да градят политически аванс, стъпиха върху бъдещето на 250 хил. души и един цял строителен бранш, злепоставяйки го и поставяйки го под спирането на едно голямо финансиране, което всеки момент трябва да почне да бъде усвоявано." Ако не разбирате напълно горното изречение, спокойно.

Това е изказване на изпълнителния директор на Камарата на строителите инж. Мирослав Мазнев по време на протеста им тази седмица. А е известно, че когато стане дума за големи пари, строителите губят ума и дума. Това беше особено видно тази седмица, докато шефовете на няколко големи компании се опитваха да обяснят защо точно ще накарат служителите си да подредят строителни машини по "Цариградско шосе" в столицата.


"Строителите имат прости и ясни искания, не ги политизирайте", заяви убедено Мазнев. С което излъга и в двете.

Първо се оказа, че исканията им са всичко друго, но не ясни. Едно от най-объркващите неща беше, че това беше първият по рода си протест на онези, които отговарят за качеството, срещу недоволните от това качество. Строителите обявиха, че не може да бъдат обвинявани в ниско качество и корупция, но не стана ясно дали предпочитат това да бъде забранено със закон, или е достатъчно недоволните от работата им да бъдат бичувани публично.

Освен това трудно можеше да стане по-политическо нещо, което беше насочено срещу... опозицията. "Търпим загуби от всички искания към нас на БСП", беше откровен председателят на камарата и управител на компанията "АТ Инженеринг" Илиян Терзиев, цитиран от "Фокус". Причината - соцдепутати продължават да искат независима проверка на качеството на пътищата в България. Единственият начин такава проверка да доведе до загуби за строителите е, ако има проблем с качеството, нали...



Но такова няма, заяви твърдо държавното крило над сектора. Председателят на Народното събрание Цвета Караянчева заяви, че осъжда "всеки опит за дискредитирането" на българските строители и вярва в качеството на работата им. В замяна групичката строителни босове й поднесе поредното си ясно искане: "Тя и депутатите да ни съдействат, за да подредим бранша и да се спре с политическото говорене, защото това би довело до ситуацията, която в момента се развива - до Брекзит, до намаляване на европейските фондове, а най-лесно ще стане, като бъдат отрязани от нас (по Терзиев в "Труд")."

След това гостуващите се озоваха и при самия премиер, когото помолили "да не се огъва на политическото говорене". Бойко Борисов не само не се огъна, ами заедно с регионалния министър им отпусна още няколкостотин милиона лева.

Накрая дойде и сблъсъкът с единствения реагирал адекватно на цялата ситуация - президентът Румен Радев. Той отговори на посетителите, че доверие се печели не с конференции и протести, а с качество и прозрачност. Радев хитро раздели изпълнителната власт и собствениците на "крупни строителни фирми" от работещите в тях и заяви, че застава на страната на последните.

Без да иска, кметът на София Йорданка Фандъкова също се оказа адекватна. Запитана от медии за протестите, тя каза, че "честно казано, аз не можах да проследя какви са исканията на строителите", но предпочита те да работят, вместо да протестират.

А най-забавен от всички беше депутатът Искрен Веселинов от "Обединени патриоти", който обяви, че не е създадена методология, по която да се определи на какви критерии да отговаря даден път, и ако имало такива, щял да си скъса дипломата на инженер. Препоръчваме на господин Веселинов да изгледа станалото популярно тази седмица видео от Велинград, където фирма "Иса 2000" асфалтира директно заснежен път и после твърди, че е спазила всички изисквания. И после, ако реши, да я скъса.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Призракът на VW 1 Призракът на VW

България и Румъния с нов опит да привлекат инвестицията на германската компания заради нахлуването на турската армия в Сирия

18 окт 2019, 2056 прочитания

Залъгани в превода Залъгани в превода

Правосъдното министерство забърка дипломатически скандал покрай случая "Полфрийман"

11 окт 2019, 2439 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Тука има, тука няма винетка

Кой ще плати безплатното преминаване по Северната тангента

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10