С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 14 дек 2018, 14:23, 7251 прочитания

Как строителите загубиха ума, дума и срама

Ръководителите на няколко големи строителни компании поискаха никой да не ги критикува, а опозицията да мълчи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Някои хора, търсейки да градят политически аванс, стъпиха върху бъдещето на 250 хил. души и един цял строителен бранш, злепоставяйки го и поставяйки го под спирането на едно голямо финансиране, което всеки момент трябва да почне да бъде усвоявано." Ако не разбирате напълно горното изречение, спокойно.

Това е изказване на изпълнителния директор на Камарата на строителите инж. Мирослав Мазнев по време на протеста им тази седмица. А е известно, че когато стане дума за големи пари, строителите губят ума и дума. Това беше особено видно тази седмица, докато шефовете на няколко големи компании се опитваха да обяснят защо точно ще накарат служителите си да подредят строителни машини по "Цариградско шосе" в столицата.


"Строителите имат прости и ясни искания, не ги политизирайте", заяви убедено Мазнев. С което излъга и в двете.

Първо се оказа, че исканията им са всичко друго, но не ясни. Едно от най-объркващите неща беше, че това беше първият по рода си протест на онези, които отговарят за качеството, срещу недоволните от това качество. Строителите обявиха, че не може да бъдат обвинявани в ниско качество и корупция, но не стана ясно дали предпочитат това да бъде забранено със закон, или е достатъчно недоволните от работата им да бъдат бичувани публично.

Освен това трудно можеше да стане по-политическо нещо, което беше насочено срещу... опозицията. "Търпим загуби от всички искания към нас на БСП", беше откровен председателят на камарата и управител на компанията "АТ Инженеринг" Илиян Терзиев, цитиран от "Фокус". Причината - соцдепутати продължават да искат независима проверка на качеството на пътищата в България. Единственият начин такава проверка да доведе до загуби за строителите е, ако има проблем с качеството, нали...



Но такова няма, заяви твърдо държавното крило над сектора. Председателят на Народното събрание Цвета Караянчева заяви, че осъжда "всеки опит за дискредитирането" на българските строители и вярва в качеството на работата им. В замяна групичката строителни босове й поднесе поредното си ясно искане: "Тя и депутатите да ни съдействат, за да подредим бранша и да се спре с политическото говорене, защото това би довело до ситуацията, която в момента се развива - до Брекзит, до намаляване на европейските фондове, а най-лесно ще стане, като бъдат отрязани от нас (по Терзиев в "Труд")."

След това гостуващите се озоваха и при самия премиер, когото помолили "да не се огъва на политическото говорене". Бойко Борисов не само не се огъна, ами заедно с регионалния министър им отпусна още няколкостотин милиона лева.

Накрая дойде и сблъсъкът с единствения реагирал адекватно на цялата ситуация - президентът Румен Радев. Той отговори на посетителите, че доверие се печели не с конференции и протести, а с качество и прозрачност. Радев хитро раздели изпълнителната власт и собствениците на "крупни строителни фирми" от работещите в тях и заяви, че застава на страната на последните.

Без да иска, кметът на София Йорданка Фандъкова също се оказа адекватна. Запитана от медии за протестите, тя каза, че "честно казано, аз не можах да проследя какви са исканията на строителите", но предпочита те да работят, вместо да протестират.

А най-забавен от всички беше депутатът Искрен Веселинов от "Обединени патриоти", който обяви, че не е създадена методология, по която да се определи на какви критерии да отговаря даден път, и ако имало такива, щял да си скъса дипломата на инженер. Препоръчваме на господин Веселинов да изгледа станалото популярно тази седмица видео от Велинград, където фирма "Иса 2000" асфалтира директно заснежен път и после твърди, че е спазила всички изисквания. И после, ако реши, да я скъса.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ключицата на успеха Ключицата на успеха

Катастрофата с кортежа на председателя на парламента - между героизъм и номенклатура

20 сеп 2019, 1584 прочитания

Да свалиш Борисов на промоция 6 Да свалиш Борисов на промоция

Как Иван Гешев върна сина на Чикагото на контрапротестърската сцена

13 сеп 2019, 7288 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Тука има, тука няма винетка

Кой ще плати безплатното преминаване по Северната тангента

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата