С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 апр 2019, 11:21, 1925 прочитания

Предизборна благословия за голите поляни

Как магистрала "Хемус" се превърна в перфектен подиум за предизборни фанфари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Два от може би най-добрите моменти за един политик са първата копка на нов обект и рязането на лентичка на завършен такъв. Затова и началото на строителството на отсечка от магистрала "Хемус", макар и миниатюрна - 1.6 км, беше перфектната възможност за предизборната кампания на управляващите и по-конкретно на премиера Бойко Борисов.

За церемонията от София бяха пристигнали и финансовият министър Владислав Горанов, регионалният министър Петя Аврамова и нейният заместник Николай Нанков, шефът на пътната агенция Георги Терзийски, както и изпълнителният директор на държавната строителна фирма "Автомагистрали". Компанията беше избрана да построи 134 км от "Хемус" без отворен търг и е натоварена с нелеката (дори невъзможна?) задача да го изпълни до края на 2023 г.

Фотограф: Цветелина Белутова

"Аз съм убеден, че с построяването на "Хемус" БВП на страната ще се вдигне с поне 10 - 20%", прогнозира премиерът смело, без да е ясно как и защо ще се случи това. След това отбеляза: "Много години на голи поляни в планината съм заставал така и след година и половина карате по магистрала и забравятe труда на стотиците работници, направили това възможно." На път за първата копка върволицата коли спираха, за да може да се поздрави с месните жители на село Торос, които се събираха, за да видят гостите от София и да станат част от събитието.
Копка, дори и символичен жест с багер нямаше, но пък имаше менче и задължителните представители на църквата (път в България не се строи, без "началника отгоре" да го благослови), основно в лицето на ловешкия владика Гавриил.


Той завърши благословията на строежа с призив за ремонт на проход от Етрополе до Златица. "Ще ви помолим и там да ни помогнете." След това Борисов и владиката размениха няколко думи пред микрофони и диктофони, обсъдиха състоянието на местната катедрала и се размечтаха за бъдещето на "Хемус".

Накрая, малко преди да напусне сцената, премиерът се отби от пътя си, за да заговори удобно застаналия на пътя му багерист на "Автомагистрали". След като Борисов си тръгна обаче, министрите останаха да отговарят на трудните въпроси. От отговорите стана ясно, че бъдещето на магистралата е неясно, защото зависи от бъдещи законови промени, тежки отчуждавания, търгове и прочие. Важното обаче е, че имаше "копка". Макар и де факто да нямаше.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цацаров - най-високоплатеният дописник в държавата 1 Цацаров - най-високоплатеният дописник в държавата

Главният прокурор лично редактира прессъобщения

19 юли 2019, 3274 прочитания

Цветя, рози, шампанско и сълзи Цветя, рози, шампанско и сълзи

Една толкова мила среща в кабинета на Борисов

12 юли 2019, 2712 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Полезното с приятното: Избирателни секции на Халкидики

На евровота ще може да се гласува и на два от трите ръкава на полуострова - Касандра и Ситония

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.