27 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Reuters

Тука има, тука нема завод

Къде ще произвежда Volkswagen - в България или Турция

5763 прочитания

Reuters

© Reuters


През последната седмица спекулациите в немскоезични медии за локацията на новия завод на Volkswagen в Източна Европа достигнаха истинско кресчендо, от което незапознати с темата могат да получат световъртеж. На финалната права на надпреварата останаха България и Турция, но сигналите кой е победителят сред тях стават все по-противоречиви. А до решението остават не месеци, а две-три седмици.

Първо, Frankfurter Allgemeine Zeitung обяви, че изпълнителният директор на Volskwagen Херберт Дийс е посетил Турция и дори е в напреднали разговори за евентуалната локация на производственото предприятие - бивш завод на Opel край Измир. "Турското правителство е предложило подкрепа в размер на 100 милиона евро", обяви FАZ.

Друго уважавано издание - Handelsblatt, допълни, че автогигантът избира Турция както заради държавната субсидия от Анкара, така и заради традициите на страната в автопроизводството, и не на последно място - големият вътрешен автомобилен пазар. "Турски държавни агенции например са едни от големите клиенти на модела Passat на Volkswagen", коментира бизнес вестникът.

След материалите на такива две престижни медии логично би изглеждало мачът да е вече свирен. Но в последния момент в специализираното издание Automobilwoche се появи коренно различен материал. В него се казва, че Volkswagen вече води разговори за продажбата на производствен имот до София, а в преговорите участват немалко австрийски банки и инвеститори. Статията се появи и на бизнес сайта www.finanzen.net, където се допълва, че преговорите с двата кандидата не се водят от подразделението на Volkswagen Skoda, каквато беше първоначалната идея, а от мениджмънта на групата майка.

Появата на подобни статии в последния момент намеква и за нараснали усилия от страна на двете държави кандидати да получат колкото се може по-голяма публичност преди окончателното решение. По същия начин Сърбия (която също имаше апетит към завода на Volkswagen, но отпадна в предишния кръг на преговорите) използваше местните медии, за да се рекламира, че вече е избрана пред България. И дори посочи къде ще бъде заводът - в централната част на страната, Шумадия. Впоследствие този слух се оказа... просто слух. Което показва, че и статиите от последната седмица във FAZ, Handelsblatt, Automobilwoche и Finanzen трябва да се приемат "с едно наум". Засега, поне по написани материали по темата и обем, резултатът България - Турция е равен - 2:2 статии.


1 коментар
  • 1
    zxp53317185 avatar :-|
    zxp53317185

    Още в началото ФВ бяха заявили, че до абсолютно последния момент ще останат 2 оферти които трябва да са напълно равностойни. И ще се избира между тях и това дали въобще да има нов завод. Така че дотук всичко върви по план.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK